Ferja: Vi møttes på Statoil på Flakk 08.00 - og etter at noen hadde tatt en "nødvask" for å få være med på tur, kom vi oss avgårde til fergeleiet på Flakk - siden det virket som det mest fornuftige..
Vi kom med på fergen:
Vi ble faktisk ganske mange, været tatt i betraktning - her fra en liten "teknisk hvil"
Da vi kjørte videre, og før vi kom frem, alle 10 bilene, traff vi på et regnvær, eller det traff på oss - og siden vi mener du KAN kjøre med taket nede når det regner, kjørte vi på... LITT i overkant - det var regn på innsiden av frontruta mi, og litt i kupeen - så "note to self" er å ta opp taket hvis det er kø, og det regner...
Men vi kom da frem til slutt, og ble "feilplassert", egentlig - på plassen noen amerkanske biler skulle ha.. "Dere er vel sammen han - parker der!"
(Det er den bilen som står bak de to gule vestene - den "grønne" store halefinnen, som i grunn ligner veldig på våre biler...

DA var det bare å gå, og gå, og gå - for å komme frem til utstillingsområdet. Der var det først litt kjøring med både biler og motorsykler, og her må fotografen unnskyldes litt - ser at bildene under er noe overfokusert på Tupperware...

Så - da ferdig med de som egentlig ikke trenger vinger - da kan vi gå over til de som TRENGER vinger...

Her en VW Scirocco, med måkevingedører, tigerdekor og litt modifisert interiør, siden av en likt dekorert Tornado, har jeg lært at den heter..
LITT morsomt å se at tyskerne hadde en uniformert Nissan Patrol - dog med Nissan-logoen diskret fjernet, og ikke en Mercedes... Den ene piloten kremtet litt da det ble nevnt for ham..
Mer fly:
Jas Gripen
F-18, trur eg..
Usikker, tror jeg denne heter..

Denne var cool - en Smart som ble brukt til å trekke bilen på neste bilde ut på stripa
En Top Fuel Dragster - som "dro en stripe" - og sørga for å være like høylydt som jagerflyene..
Og så - det eneste bildet av et fly i bevegelse, mobilkamera begrenser litt - kun på bakken..
Så ble det ørepropper inn, og mye fly i lufta, eksplosjoner på bakken - og mye liv. Just what we wanted!
Ettersom det var så mye folk der, stakk vi av litt tidligere - og rakk fergen akkurat, med en kommentar fra en av passasjerene i kortesjen: "Hadde det vært kontroll, kunne vi ha gått gratis ombord på fergen" - som fotgjengere...

Takker for alle deltakere som møtte opp og ble med - det ble en fin tur!