En del av østlandskortesjen møttes på Statoil på Kjellstad på morgenen:
Derifra gikk turen langs bygda til Kongsberg, opp Jondalen mot Bolkesjø. Fikk melding om full blære så første rast ble like før Bolkesjø.. På denne rasten fikk de som følte for det letta på trykket og solgt det de ikke trengte, f.eks et hus..
Fra Bolkesjø gikk så turen mot Rjukan..
I Rjukan var vi innom i butikken og der man kan slippe seg utfor brua i strikk, jeg setter pris på å ha fast grunn under beina merker jeg..
Videre bar det oppover bakkene mot Haukeli.. Rast på bensinstasjonen, her ble det også bilvask for Reidunn..
Utstyret i orden:
Fulgte E134 videre frem til Haugesund.. Siste 4-5 mila ble jeg og Siemens hindret av en Politibil som lå så sussa på bak`en til Siemens, resten av gruppa stakk som de hadde stjålet bilene så vi bommet litt på innkjøringen til hotellet, men vi kom da frem.. Passerte også en teknisk kontroll som hadde stilt seg opp utenfor hotellet!!
Vel fremme i Haugesund og et par solbrente tryner som måtte dra å kjøpe solfaktor var et faktum!
Fant etterhvert ut at jeg hadde veranda, og hvilken utsikt som møtte meg:
Litt småseint på kvelden med litt lang lukketid osv.
Dermed var turen offisielt i gang!!
Vanvittig mye flotte veier og mye å se på!
Fergekø og lunch..
Vi satte vel et visst preg på fergene vi fikk sitte på med:
Den lengste fergeturen tok oss med og viste frem et par kjente steder langs Lysefjorden:
Prekestolen..
Her kjører skipperen inn i ei kløft, spektakulært:
Kjærag, der fikk vi se to basehoppere som sikkert hadde det moro:
Steinsel, som et medlem her mente var Transformers:
Når vi kom av denne ferga gikk det rimelig raskt fra Lysebotn til toppen av bakkene, har ingen bilder fra kjøring i de bakkene, begge henda på rattet, men har et par filmsnutter som kanskje jeg klarer å få gjort noe med:
Tre stykker fikk absolutt ikke nok av råkjøringen opp første gang, så de tok en tur til:
Så bar det over fjellet over til neste overnattingsplass:
Her hadde Siemens halvannen time bak disken der han solgte klubbeffekter, han var også i aksjon underveis:
Her er det mange hoder som prøver å finne den caps`n som matcher fargen på bilen:
Oppstilling og bildetaking før avreise, vi var en gjeng som vasket og "tørket" bilen kvelden før i regnvær.. Folk må tro vi er litt rare.. (Det er vi vel ikke....

Så bar det videre.. Ikke kronologisk rekkefølge på alt her..
Lunch og mange fine biler:
Så kom vi frem til Utsikten Hotell som var siste overnatting, er litt skeptisk til slike hotellnavn av natur, men her er hva som møtte meg når jeg åpna på gardina:
Så bar det hjemover igjen.. Tok E39/E18, var litt køkjøring rundt Torp, ellers fløyt det greit.. Ble litt bilder på turen hjem også:
Trym var litt for rask..
igjen..

Takker for en flott tur alle sammen. Takker for et bra opplegg av Rogalandsgjengen!!
Sees langs veiene!