Jeg har bestemt at det skal handles ny bruksbil, den skal være praktisk, den skal kunne drage minimum 2 tonn henger, gjerne turbodiesel, bakhjulstrekk og det MÅ være stasjonsvogn.
Så hva gjør jeg egentlig her inne? Vel, jeg har bestandig syns at MX-5 er en snærten liten bil, fin å se på, spesielt de fra 98 og ut. (NB..?)
Har prøvekjørt både Patrol, Landcruiser, BMW 5-serie og Mercedes E-Klasse etter den perfekte bruksbilen, de finnes ikke, det er konklusjonen.
Jeg skulle egentlig inn å se om jeg fant noen fine Mazda 6 som ikke besto av bare rust, men takket være finn viste en MX5 som en av de første bilene når jeg valgte mazda greide jeg å surre meg helt bort.
Hva jeg fant ut på den skjebnesvangre turen min inn på finn? MX-5 er jo mye billigere enn jeg trodde var mulig, det må jo være mye bil for pengene!
Så jeg har nå bestemt meg for at MX-5 er en fornuftig bil og har greid å overbevise samboern min også, så nå blir det en bil som kun oppfyller krave jeg hadde om bakhjulstrekk!

Har allerede ett lånebevis klart, og funne to biler som virker veldig grei. Jeg syns iallefall de ser ut som mye bil for pengene.
Det jeg derimot ikke vet er noe som helst om MX-5, hva må jeg få tilsendt bilder av? Har greid å lese meg frem til rust i kanaler som ikke kommer frem før det er for sent, men hva ellers?
Hva gir seg først på disse små bilene? Bilen blir å bli brukt året rundt, har allerede en ren sommerbil så denne må tjenestegjøre året rundt.
Noen som har kjøpt en MX-5 og faktisk angret for at det er en bil som er ufyselig å kjøre? (Dere er vel gjerne veldig partisk..)
For jeg bor i Nord-Norge, og eneste MX-5'n til salgs her er en 2010 modell, jeg har sett på biler fra 98 og til 2001. Så jeg må bestemme meg for en bil, også ta fly ned for å kjøpe en bil jeg aldri har kjørt før

De bilene jeg har som hovedkandidater er denne og denne. Er jeg så heldig at noen her inne vet noe som helst om bilene? Hadde satt pris på vist noen iallefall kunne fortelle meg om det er noe jeg burde se etter.
Den røde bilen virker jo veldig grei, men er ikke dette alt for billig for en sånn bil? Burde noe være feil når prisen er så lav?
Den sorte derimot er den jeg har mest lyst på, da kan jeg jo få den "gode" følelsen det er å plassere bakenden i en skinnstol når jeg skal på jobb om morgenen.. også liker jeg best sorte eller hvite biler, og selv om jeg jobber som bil lakkerer så vil jeg helst unngå å måtte hel-lakkere bilen første måneden jeg eier den.
Håper noen kan svare på spørsmålene mine, de er inne der blant all teksten en plass. Nå skal jeg tilbake å lese tråden om Rudolf (meget underholdene tråd), kommen til side 46 så er jo ikke så mange igjen før jeg er ferdig