Det jeg lurer på er:
- har alle mx-5 har diff brems????
- Isåfall hvilken har / har ikke??
På forrhand takk
Diff brems
Moderator: Styremedlemmer
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Ikke alle har diff brems..
Noen har, noen har ikke..
Mener at alle som er solgt i Norge har diff brems.
Beste er å jekke opp bilen bak slik at begge bakhjula henger i lufta. og snurre hjulet i rundt.
Snurrer det andre hjulet samme vei, så har du diff brems.
Noen har, noen har ikke..
Mener at alle som er solgt i Norge har diff brems.
Beste er å jekke opp bilen bak slik at begge bakhjula henger i lufta. og snurre hjulet i rundt.
Snurrer det andre hjulet samme vei, så har du diff brems.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
-
- Status: Offline
En tidlig MX-5/Miata fra 1990-93 med viskosediffen, VLSD som den heter, er ikke noe fullgod diffbrems hvis en tenker performance.
For det første så har den bare ca. 15-20 % låsing når den er ny, og mange mener at den "slår inn" såpass sent at en nesten har fullført svingen. Platene blir også slitt, og flere på Miata.net mener at på en over 10 år gammel bil med VLSD har denne næmest lik 0 funksjon.
Er du på jakt etter MX5/Miata med diffbrems for performance sin skyld må du lete etter en 1994 og nyere med Torsen diffen. Jeg tror ikke det er mange MX5-er som er levert i Norge med Torsen diff, da den kun kom på 1.8 literen. Den var som kjent uhyre dyr i Norge på midten av 90-tallet, og det ble derfor solgt en 90 HK 1.6l som meg bekjent ikke har hatt Torsen-diff.
For det første så har den bare ca. 15-20 % låsing når den er ny, og mange mener at den "slår inn" såpass sent at en nesten har fullført svingen. Platene blir også slitt, og flere på Miata.net mener at på en over 10 år gammel bil med VLSD har denne næmest lik 0 funksjon.
Er du på jakt etter MX5/Miata med diffbrems for performance sin skyld må du lete etter en 1994 og nyere med Torsen diffen. Jeg tror ikke det er mange MX5-er som er levert i Norge med Torsen diff, da den kun kom på 1.8 literen. Den var som kjent uhyre dyr i Norge på midten av 90-tallet, og det ble derfor solgt en 90 HK 1.6l som meg bekjent ikke har hatt Torsen-diff.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
For de som ikke har diff brems så er kanskje dette et billig alternativ... http://www.mx5-miata.no/modules.php?nam ... pic&t=2290
Men hvor bra denne saken er tør jeg ikke gjette på. Er litt skeptisk til den greia, men det hadde vært artig om noen hadde prøvd den da.
Men hvor bra denne saken er tør jeg ikke gjette på. Er litt skeptisk til den greia, men det hadde vært artig om noen hadde prøvd den da.
t_huseby ---> Redrider
Tror ikke den er noe å satse på... Har ikke sett noe skryt av den på miata.net iallefall:
"Phantom Grip isn't a great design and would still leave you with the 6" R&P setup which is the weak part. A nice cheap upgrade would be a '84-99 NA RX-7 LSD, I have one and it is great. Total cost for the parts & labor is under $500. "
Stian
"Phantom Grip isn't a great design and would still leave you with the 6" R&P setup which is the weak part. A nice cheap upgrade would be a '84-99 NA RX-7 LSD, I have one and it is great. Total cost for the parts & labor is under $500. "
Stian