Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.
Moderator: Styremedlemmer
JarlS
0 RPM
Posts: 12 Joined: 11 Mar 2012, 23:28
Status:
Offline
Post
by JarlS » 10 Aug 2012, 10:04
Jeg tenkte jeg skulle oppgradere til 1.8 drivverk på min 92 NA (Skal turbokonvertere til høsten
)
1. Passer diff fra NB på min bil?
2. Hva trengs for å bygge om?
3. Har diffhuset samme størrelse på en 1.8 med åpen diff vs torsen diff? (Mtp å bygge om fra åpen til torsen LSD)
Elanzer
4200 RPM
Posts: 459 Joined: 27 May 2008, 20:25
Medlemsnummer: 785
Location: Varhaug
Status:
Offline
Post
by Elanzer » 11 Aug 2012, 00:06
nb passer hadde selv nb drivverk på gamle NAen min
du trenger mellomaksling, stikkakslinger og diff
skal være like diffhus ja
- Mazda Xedos9 `98 2,5
- Mazda B2500 `96 2,5D
- Mazda 929 `89 3,0
x Mazda Mx5 `95 - 1.8 helt orginal
x Mazda Miata `91 - 1.6T
S.F
2000 RPM
Posts: 279 Joined: 01 Jan 2009, 02:22
Location: Ålgård
Status:
Offline
Post
by S.F » 11 Aug 2012, 23:20
er likt ja, bare å bytte.
mmmmmm...
JarlS
0 RPM
Posts: 12 Joined: 11 Mar 2012, 23:28
Status:
Offline
Post
by JarlS » 12 Aug 2012, 14:01
Takk for svar Elanzer og S.F!
Da får jeg begynne jakten på nytt drivverk:-)
Har NB 1.6 og 1.8 like kraftig drivverk?
Steinar
7200 RPM
Posts: 1160 Joined: 23 Oct 2003, 02:00
Medlemsnummer: 560
Location: Trondheim
Status:
Offline
Post
by Steinar » 12 Aug 2012, 16:54
Alle MX5 fra 1994 modell og nyere har det "kraftige" drivverket, dvs. alle NA 1,8 og NA 1,6 90 hk. (Og selvfølgelig alle NB.)
Steinar
2008 PRHT (Svarte F.)
X-Sambagull -99 1.8