Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
- Mitt beste øyeblikk var da jeg kjøpte min første NB i Drammen. Papirene var signert, nøkkelen i hånden. Da jeg satt meg inn i bilen og satt kursen ut på motorveien. Fikk lagt inne en herlig sleng på utkjøringsrampa og gav full gass
Sol og sommer, taket var av og musikk på full guffe. Blir ikke bedre enn dette!
MX5 NB GTR 1,8 - 99mod
Mazda 6 stv. 2009, mod
x- Mx5 NB HERO 1,8 sport 03mod
x- Golf III 1,8 96 mod
x- Mazda 323F 1,8 90 mod
x- Datsun Cherry 1,2 79 mod
Sidelengs i alle svinger på vått føre opp Strynefjellet, svært tidlig ein frisk aprilmorgon, etterfulgt av tospann med ein Alfa Romeo GTV ned fjellet heile vegen til Lillehammer.
MX5 NB GTR 1,8 - 99mod
Mazda 6 stv. 2009, mod
x- Mx5 NB HERO 1,8 sport 03mod
x- Golf III 1,8 96 mod
x- Mazda 323F 1,8 90 mod
x- Datsun Cherry 1,2 79 mod
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Etter tre somre uten MX-5, har jeg ennå ikke fått abstinenser
Men minnene er mange, og gode, så å trekke frem min beste opplevelse er vanskelig. Derfor velger jeg turene til Nürburgring som en av opplevelsen(e) Og kanskje første turen ned Fuchsröhre i nesten 200 km/t som høydepuktet fra de turene. Snakk om å ikke vite hva man går til...
Ellers må jeg trekke frem en vestlandstur jeg hadde for noen år siden. Vestlandet rundt på 31 timer, og sol fra skyfri himmel. Sola er nådeløs når man er tynn i luggen
Hadde også en tur til Lødingen med min NA som også bør inn i minneboka. 130 mil på 16 timer, uten antydning til tresmak. Hvem påstår en MX-5 ikke egner seg for lange etapper?
Beining wrote:De uttallige timene bak rattet på snø
Må jo ikke glemme timene på snødekte vinterveger. Fantastisk bil! Og jeg må igjen inrømme at det er på vinteren jeg kan føle et savn av min gamle 10th Anniversary.
Første sommeren jeg eide mx5en, jeg var 17 og hadde dermed et helt år frem til lappen var i boks. Bilen gikk 8 000km(!) på rånestripa på Finnsnes den sommeren. På den tiden var rånekulturen i midt-troms stor og alle ungdommene samlet seg på stripa for cruising eller sosialt samvær. Nå er det slutt på slike ting, ungdommene sitter hjemme på facebook mens bestanden av 240er, Granada'er og Sierra'er stadig minker. Utrolig synd, for ingen tvil om at vi hadde det gøy, veldig gøy.