Noen har gatebil.....
Jeg har hagebil......
Bremserørbytte på snødekt plen med snø og yr, pluss to grader og gjenstridige bremserørkoblinger....
I mitt neste liv skal jeg ha oppvarmet garasje med løftebukk
Den evige siste og gjenstridige koblingen ble utsatt for gradvis hardere midler, først fryserustløserspray, deretter liten gassbrenner, mutteren ble selvsagt rund til slutt, fikk tatt den med "knepet" å trekke litt fram og
tilbake med sveisetang, klippet av røret over koblingen for å få på skralle og lirke den av til slutt.
Deretter nytt rør (easy). Var veldig lurt å kjøpe original mazda rør (280,- før medlemsrabatt på Motorsenteret Ski

), mye rare vinkler her:
Det nye originale bremserøret er av stål, med tykt plasttrekk i hele lengden bortsett fra koblingene. Lenge til det blir korrosjon på dette....
Lufting også ganske enkelt. La en plastpose "membran" under lokket på bremsevæskebeholder og skrudde på lokket igjen før jeg startet, dette førte til at det ikke hadde dryppet tomt i beholderen før jeg var ferdig, så det var mindre svinn av bremsevæske. Eneste bivirkning ørlite grann kiwigrønn kant på bremsevæskebeholder

Bremsevæske er helt klart en bra malingsfjerner...
Jekke ned igjen på de store plankene jeg måtte kjøre opp på først for å få jekken innunder differensial, for så å kjøre ned fra plankene til slutt. Hele operasjon liggende på våt presenning på våt snø i regn og klin mørke bortsett fra hodelykt. Tror jeg går for dobbeltgarasje.....
Gjenstående arbeid: Forbremsklosser, satser på at det går så greit at det blir fint lite å skrive om.