Racefix - Stavanger
Moderator: Styremedlemmer
Racefix - Stavanger
NA i garasjen til Racefix. Noen her?
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
Det er en 90 1.6 Miata med '92 "longnose" motor og 2002 understell. Motor er borret opp til 79 mm (smidd innmat) (8,6:1) og H- profil råder. Ellers er det meste av innholdet i motor byttet under overhalingen.
Walbro 255 bensinpumpe og 880 cc dyser. "Hiflow"- fuelrail. Oljekjøler.
Den blir mappet på E85 til rundt 350 hk (maks av hva turbo klarer...og fører også for så vidt
). FM clutch og svinghjul. 1.8 l bakdiff.
Det ble i sin tid installert Begi- turbokit på bilen, men turbo og intercooler er byttet ut og oppgradert.
Bruker "Link management".
Walbro 255 bensinpumpe og 880 cc dyser. "Hiflow"- fuelrail. Oljekjøler.
Den blir mappet på E85 til rundt 350 hk (maks av hva turbo klarer...og fører også for så vidt

Det ble i sin tid installert Begi- turbokit på bilen, men turbo og intercooler er byttet ut og oppgradert.
Bruker "Link management".
Medlemsnr. 758
90 mod. "Flyin Miata", gt28rs, Walbro 255, 550cc,
90 mod. "Flyin Miata", gt28rs, Walbro 255, 550cc,
Er det behov for 880 cc dyser selv med E85? Har blitt fortalt at tommelfinger regelen er 1 cc pr. hk for 4 syl motorer og så er det gjerne noen prosent høyere forbruk med E85, men 880 cc hørtes stort ut. Kan forøvrig dysene bli for store?
(Har ikke peiling på dette. Derfor jeg spør
)
(Har ikke peiling på dette. Derfor jeg spør

13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Tror ikke 880cc dyser er for stort, selv om det høres veldig stort ut.. Dysene kan bli for store.. Vil få problemer med å få for lite bensin ved tomgang. Spørs litt på hvilken motorstyring du har.. Om du har sekvensiell styring av dysene osv..BAE wrote:Er det behov for 880 cc dyser selv med E85? Har blitt fortalt at tommelfinger regelen er 1 cc pr. hk for 4 syl motorer og så er det gjerne noen prosent høyere forbruk med E85, men 880 cc hørtes stort ut. Kan forøvrig dysene bli for store?
(Har ikke peiling på dette. Derfor jeg spør)
Tror heller ikke at den 1 cc pr Hk ikke stemmer helt..
440 dysene ble for små for Harald på ca 350 Hk med bensin..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Det kan bli litt tricky og få fin tomgang og delgass med veldig store dyser da de slipper ut mye bensin på liten dutycycle. De som trenger 1600 cc dyser driter selvsagt glatt i det.
550 cc dyser maxer jeg ut på lusne 195 hk @ 0.95 bar med E85. Kjører jo gjerne helt ned i 8:1 i A/F emd E85.
Tror 880 cc er helt passelig om man har tenkt å få ut 300 hk.
550 cc dyser maxer jeg ut på lusne 195 hk @ 0.95 bar med E85. Kjører jo gjerne helt ned i 8:1 i A/F emd E85.
Tror 880 cc er helt passelig om man har tenkt å få ut 300 hk.
-
- 0 RPM
- Posts: 46
- Joined: 25 Nov 2012, 12:22
- Location: Bodø
- Status: Offline
Re: Racefix - Stavanger
Hei andybrei. Nå er bilen hos meg. Har skrevet det i en annen tråd der det var spørsmål om den også. Den funker perfekt nå, og jeg skal stelle pent med den i tiden som kommer.

Re: Racefix - Stavanger
Skjønner ikke at folk her inne tør bruke Racefix etter erfaringene andre her inne har gjort ...
Edit: nå ser jeg jo at dette er en virkelig thread ressurection
-n
Edit: nå ser jeg jo at dette er en virkelig thread ressurection

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll