Motortrøbbel deluxe :(

Forum for Østlands saker

Moderator: Styremedlemmer

Locked
cattan
0 RPM
0 RPM
Status: Offline

Motortrøbbel deluxe :(

Post by cattan »

Mx'n min frøys her om dagen.....fikk tint opp den igjen, hatt en radiator rens og ny frostvæske er fylt på.....men det har kommet en forferdelig tikkelyd i motor.....
Når jeg starter motor, tikker den, men litt gass og den stopper den tikking og går til vanlig ventiltikk......altså på tomgang låter den helt normalt...MEN....når jeg kjører og turtallet kommer på over 2000, da kommer den intendse tikkingen igjen......jeg har tenkt tanken om at jeg har fått rådebank, men folk er ikke enige siden lyden blir borte når jeg slipper gassen.....så annet alternativ er da skjørtebank.....(men uansett like langt da)

I dag tidlig reiste jeg mot jobb med godt mot, og planen var å ta en tur innom ett verksted på vei hjem, men så langt kom man ikke...for bilen stoppa jo.....startet igjen, men gikk ikke lenge før den stoppa igjen....så ble falck nå på kveldinga..og han som henta bilen min og leverte den hos meg skulle jo høre på motoren min, siden han da kunne ha fortalt meg om det var skjørtebank, rådebankel no annet...men det fikk han ikke gjort...bilen ville ikke starte med startkabler engang :-@ sier bare klikk..... Ergo..er batteri ødelagt el starter???? Noen som vet om det hjelper hvis jeg skifter olje og filter?? (det trengs) kan tikking komme av at olje er for gammel og tykk (el no) og at den tikking man hører er ventiler/stempler som går i butt el no???

Håper noen her inne skjønte hva jeg mente med disse to problemene mine :D
Locked