Skal kvitte meg med kaaz diffen og bytte utveksling i vinter,
så lurte litt på disse torsen LSD som er til salgs rundt omkring.
Hvordan er holdbarheten på disse, syns å ha hørt de er rimelig kraftige og slitasjesterk?
Gidder ikke bytte til ny innmat vist det ikke tåler ladetrykk og røff bruk,
samtidig så syns jeg disse OS giken LSD er rimelig stiv i prisen!
Kristian
torsen LSD
Moderator: Styremedlemmer
torsen LSD
95 - miata 1.8 turbo | FMII link, ACT extreme, FM lightweight flywheel, FM turbo eksos m/FM racepipe, kaaz LSD, 6 speed, tein basic......
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716
Re: torsen LSD
torsen diffen tåler endel hk, jeg ville vurdert annet hvis du har nord for 300whp et sted og ønsker optimalt feste ut av svinger osv. mazda diffen sliter seriøst når man nærmer seg 400whp, og da ryker den også etter en sommer ca.
OSgiken diffen er dyr, men epic bra
OSgiken diffen er dyr, men epic bra

-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
''objects in mirror appear to be slow''
Re: torsen LSD
underkant av 300hk er vell der jeg skal ligge,
så med dagens budsjett så tror jeg nokk jeg går får torsen lsd med 3.636.
så med dagens budsjett så tror jeg nokk jeg går får torsen lsd med 3.636.
95 - miata 1.8 turbo | FMII link, ACT extreme, FM lightweight flywheel, FM turbo eksos m/FM racepipe, kaaz LSD, 6 speed, tein basic......
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716
-
- 7200 RPM
- Posts: 3069
- Joined: 19 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 968
- Location: Ski
- Contact:
- Status: Offline
Re: torsen LSD
Hva tror folket om LSD fra Tomei sammenliknet med alternativene på markedet?
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Torsen kjenner man jo (15 års erfaring).Stalfa wrote:Hva tror folket om LSD fra Tomei sammenliknet med alternativene på markedet?
Denne er jo helt ny på MX-markedet.
Torsen får man for ca 4000,- og den tåler det meste.
Men gøy hvis noen prøver noe nytt også .....
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
-
- 7200 RPM
- Posts: 3069
- Joined: 19 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 968
- Location: Ski
- Contact:
- Status: Offline
Re: torsen LSD
Har inntrykk at denne plaserer seg i mellom orginal torsen og Osgiken på styrke og pris.
Vi får se hva Good-Win gutta finner ut etter og ha pisket den. De bruker som regel og vite hva de selger.
4000,- er vel gjerne en brukt orginal. Tomei ligger på 5000,- for en ny.
Jeg ser at det gjøres et poeng av hvor mange "clutch-plater" en LSD har. Er det nødvendigvis bra med mange?
Vi får se hva Good-Win gutta finner ut etter og ha pisket den. De bruker som regel og vite hva de selger.
4000,- er vel gjerne en brukt orginal. Tomei ligger på 5000,- for en ny.
Jeg ser at det gjøres et poeng av hvor mange "clutch-plater" en LSD har. Er det nødvendigvis bra med mange?
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Jeg kjøpte en brukt original (sitter nå på Rudolf) komplett montert i diff-hus for kr. 3250,-.Stalfa wrote: ....
4000,- er vel gjerne en brukt orginal. Tomei ligger på 5000,- for en ny.
....
Den du viser til må vel installeres i hus (noen som krever litt kunnskap og verktøy (og hus)).
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
-
- 7200 RPM
- Posts: 3069
- Joined: 19 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 968
- Location: Ski
- Contact:
- Status: Offline
Re: torsen LSD
Jeg er nok der at en orginal LSD holder for mitt bruk og for planlagt effekt. Men synes det er greit å ha oversikt over alternativene.
Er 3250,- en pris man kan regne med å finne en grei LSD type 2 for eller er det tilbudspris uten frakt?
Begge alternativene krever kunnskap og verktøy, den ene bare mer enn den andre.
Er 3250,- en pris man kan regne med å finne en grei LSD type 2 for eller er det tilbudspris uten frakt?
Begge alternativene krever kunnskap og verktøy, den ene bare mer enn den andre.

-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Re: torsen LSD
Å skifte en diff med hus er jo vesentlig enklere enn å montere inn en ny diff-klokke.Stalfa wrote:Jeg er nok der at en orginal LSD holder for mitt bruk og for planlagt effekt. Men synes det er greit å ha oversikt over alternativene.
Er 3250,- en pris man kan regne med å finne en grei LSD type 2 for eller er det tilbudspris uten frakt?
Begge alternativene krever kunnskap og verktøy, den ene bare mer enn den andre.
I siste tilfelle trneger du shims, mikrometer og relativt god peiling.
Jeg var nok heldig, da jeg kjøpte min diff, men flere til salgs for omkring kr. 4000,- (uten frakt).
Eks:
http://www.mx5heaven.co.uk/acatalog/MX5 ... _1101.html
http://www.ebay.co.uk/itm/360514599419? ... 1438.l2649
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package