Lakkering av baklampeglasset

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Daniel
2000 RPM
2000 RPM
Status: Offline

Lakkering av baklampeglasset

Post by Daniel »

Hei igjen!

Vurderer å bruke mekonomens transparente lampelakk (rød-farge) og lakkere mine originale baklamper på bilen min slik at lampene bak blir helt røde (i de lampene sitter: blinklys, bremselys, ryggelys).
-Men hvordan blir det når man f.eks blinker, blir det orangelys som vanlig eller blir det rødt blinklys, eller hva med det ryggelyset hvordan blir det da...rødt eller hvit? Noen erfaringer rundt dette?
-Når det gjelder "lakkeringsprosessen" da, Bør man slipe/matte ned lampene først eller bruke primer eller hva? Eventuellt hvor mange strøk er optimalt?
-Hvordan blir det eventuellt å få eu-godkjent/periodisk kjøretøykontroll med lakkerte baklamper?

De originale lampene nå:
http://predator.bikepics.com/pics/honda ... 319387.jpg

Tenker for meg resultat kanskje som dette....:-)
http://predator.bikepics.com/pics/honda ... 319388.jpg

Takk for alle svar/tips!

Hilsen Daniel
91 Miata 1.6, Hvit, AC, Glassrute i kallesje, Startknapp, Crome skiltplate bak, Flash to pass, Tectyl, GPS, Cadence høytt, Gule Koni m/ senkefjærer, Dual tip sport-eksos, GReddy turbo kit, Redstuff-klosser + EBC Turbogroove skiver, Medl. Nr.: 391
EspenAndre
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 114

Post by EspenAndre »

Hvis det vil fungere med lys gjennom lakken, så vil du uansett fjerne refleksen i lyktene... og da må du sitte på reflekser utenom for å få det godkjent vil jeg tro...

Men de liker nok ikke lakkerte baklamper uansett, bare soting er de jo lite begeistret over...
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
morten-99
2000 RPM
2000 RPM

Post by morten-99 »

Hei

Hadde det på en tidligere bil, og resultatet var så som så.
blinklysene ble en mellomting mellom orange og rødt, så ikke noe særlig ut. Ryggelyset ble rosa, heller ingen vinner
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 413

Post by glaibilenmin »

Og du skal og vite at du fraskriver deg alt som heter forsikringsdekning om det blir merket at du har lakkerte baklys ved påkjørsel bakfra...
Og det er igrunn ganske rånete med lakkerte lykter 8)
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
Post Reply