Dette er trist men etter mye og men så har jeg bestemt meg for å selge bilen
For å få oversikt over hva bilen inneholder av deler så legger jeg ut en modifisert salgsannonse fra forrige eier. Bilen selges
kollisjonsskadet og det er mulig å få den fikset.
Flott entusiasteid Mazda MX5/Miata. 1990 modell som ble importert fra USA til Norge i 1999 av en voksen kar fra Stavanger. Bilen er i svært god stand, og har blitt meget godt vedlikeholdt med mange oppgraderinger, hyppige oljeskift (2 ganger pr. år) m.m. Bilen har alltid vært parkert i garasje med regulert klima. Vi har verdsatt bilen ekstremt høyt i nå 9,5 år, og den har vært i daglig bruk hele tiden. Går som en klokke sommer og vinter. Kalesje er tett og fin, og fungerer nøyaktig som den skal. Ingen sprekk i bakvindu. Bilen ble understellbehandlet i høst, og verksted kommenterte at bilen var i uventet god tilstand under - spesielt alder tatt i betraktning.
Vindskjerm, varmeapparat som kan `smelte skoene dine´, aircondition som virker. Stort sett originalt interiør med enkelte små oppgraderinger. Mesteparten av lakk utvendig er også originalt, og alle klistremerker fra fabrikk i dører og under panser er til stede. Nytt stereoanlegg med USB inngang. Vi har den originale skinnmappen med bruksanvisningen m.m. til bilen.
Alarm, startsperre og sentrallås.
Bilen har en rekke oppgraderinger for både ytelse, kjøreglede, økt kvalitet og generelle
forbedringer. Mesteparten er listet opp her, men sannsynligvis ikke alt.
Oppgraderinger (Nypris i parentes):
* Hydra Nemesis ECU (programmerbar motorstyring): Kr. 15000,-
* JR kompressor med Big Boost Upgrade: Kr. 22 000,-
* Vannkjølt intercooler: Kr. 7000,- (skade)
* Low profile headlights Kr. 5 500,- (skade)
* Torsen diffsperre, 1.8L: Kr. 9000,-
* Ground Control høydejusterbart coil-over med Eibach Racing fjærer: Kr. 3000,-
* KYB AGX justerbare dempere: Kr. 4 000,-
* Komplett rustfri eksos: Grenrør (JR), katalysator, eksospotte (Racing Beat): Kr. 7000,-
* Originale bremser fra 1.8L MX-5 (større bremser enn originalt).
Annet:
* Frontrute skiftet i 2010.
* Drag 17 tommers felgpakke med Toyo T1R: Kr. 8 500,- (nytt i fjor).
* Nokian Hakkapeliitta R piggfrie dekk på 15 tommers felg (nye i fjor).
* Ekstra sett med sommerdekk på 17 tommers felg med Falken FK452 dekk.
* Understellsbehandlet i høst.
* Ny radiator for to år siden. (skade)
* ACT forsterket clutch.
* Skiftet registerreim i høst.
* Ny toppakning i fjor.
* Nye bremseklosser til alle fire hjørner.
Det ble utført full motoroverhaling i 2005 for å forebygge eventuelle motorproblemer ved senere montering av kompressor. Dette viste seg å være helt unødvendig da motoren var i ekstremt bra stand. Men alle lager, pakninger, stempelringer m.m. ble skiftet. Helt ny oljepumpe ble også montert samtidig, samt ny vannpumpe.
Bilen selges komplett for 30 000,- . Bilen befinner seg i Bærum og må hentes med bilhenger.
Med vennlig hilsen
Thang Le Nguyen