Jeg har skiftet reg reim og vannpumpe for første gang i helgen, og har noen spørsmål.
Synes ikke I og E linet opp helt perfekt, men jeg fulgte merkene jeg satte på ny og gammel reim. Motoren går fint så da er vel alt OK?
Har foreløpig ikke klart å dra til veiakselbolten mer enn ca 120NM. det står at den skal være 160NM. Noen erfaringer?
Har en suselyd på 4000 RPM. Tror det er (håper det er dynamo reima som ble litt stram). kan også være det midtre regreim dekselet som subber det var ganske råttent. venter på nytt. Skal det suse litt i en ny regreim?
Register reim
Moderator: Styremedlemmer
-
- 7200 RPM
- Posts: 1124
- Joined: 03 Jan 2013, 22:24
- Medlemsnummer: 1062
- Location: Oslo - Sentrum
- Status: Offline
Re: Register reim
Du må trene mer på helsestudioRFA wrote:Har foreløpig ikke klart å dra til veiakselbolten mer enn ca 120NM. det står at den skal være 160NM. Noen erfaringer?

Men er det så mye som 160NM den skal dras til med på din bil? Hvilken modell har du? I verkstedboken for 1990 modellen står det 108-118NM tror jeg hvis jeg tolker det rett.
Her ser du hvordan det linet opp på min (1991 modell) uten at jeg skal si at det er noe fasit
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper

Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
- mojo-91
- 7200 RPM
- Posts: 1740
- Joined: 25 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 267
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: Register reim
Hvis du ser på tennene, utenfor henholdsvis "I" og "E", ser du en strek (fordypning) Disse skal lines opp med de "armene" eller hva man skal kalle dem, på metallplata.
Jeg synes dette systemet er noe Mazda godt kan være litt pinlig berørte for å ha laget
Uansett, Selv om du synes det ser unøyaktig ut, er det korrekt innstilt. Du kan prøve forestille deg at en av kamakslene roterer en tann videre. Da vil du kunne forestille deg at det blir enda mindre nøyaktig, og faktisk helt feil

Jeg synes dette systemet er noe Mazda godt kan være litt pinlig berørte for å ha laget

Uansett, Selv om du synes det ser unøyaktig ut, er det korrekt innstilt. Du kan prøve forestille deg at en av kamakslene roterer en tann videre. Da vil du kunne forestille deg at det blir enda mindre nøyaktig, og faktisk helt feil

89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Re: Register reim
Takk for tips.
Jeg har vært en tur i garasjen og sjekket litt, tror reima er litt for stram.Uler litt. Håper å komme til for å slakke den litt uten å ta av toppdekselet.
Ellers går motoren som normalt, så da er det vel ikke grunn til å bekymre seg for timing? Får uansett brette opp armene og skru litt til.
Jeg har vært en tur i garasjen og sjekket litt, tror reima er litt for stram.Uler litt. Håper å komme til for å slakke den litt uten å ta av toppdekselet.
Ellers går motoren som normalt, så da er det vel ikke grunn til å bekymre seg for timing? Får uansett brette opp armene og skru litt til.