Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg hade EU kontroll idag, å det som jag syns er helt bananas er att jeg ikke får ha gott fjernlys! Vad är det för galna regler?
2st Bosch Big Knick 225 gör att jeg får totalt 110 (lumen?) å det är 10 "över regelverket"
Jeg hadde engang så sterke hjelpefjernlys at jeg følte meg som å kjøre inn i en svart sekk hver gang jeg blendet ned for møtende trafikk, så akkurat denne regelen skjønner jeg faktisk (no offense intended)
Hvis alle skulle få lov til å sette i den lysstyrken de liker i billyktene ville det vært håpløst å kjøre i trafikken.
Jeg har mere enn en gang holdt på å kjøre av veien pga "kreative folk" med HID lamper og alskens 1000m kreasjoner.
Flott at det finnes regelverk og at det brukes.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Teejay187 wrote:Hvilke lys står på samtidig når fjernlysene er på? Litt smart bruk av releer kan vel få deg innenfor 100 Lumen.
Takk gud for regler på dette, dog. Gamle Volvoer med Xenonkit gjør spesielt vondt når man kjører Miata
Jag hade feil, det är 480 lumen.
Siffrorna som står tryckta i glaset är % av 480lumen.
Huvudlys 17,5x2 + 37,2x2 = 110% av 480lumen (i mitt fall, ej miata)
Sedan syns jeg de dritsekkarna som slår på fjernlyset INNAN de passerat är mer irriterande.
Swede wrote:Sedan syns jeg de dritsekkarna som slår på fjernlyset INNAN de passerat är mer irriterande.
Det skal man faktisk gjøre for å unngå et sekunds mørke etter møtet. Men selvsagt ikke så tidlig at man blender...
2RE Leder Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG "If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD