[b]Sommerturen 2005[/b]

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
PAMO
500 RPM
500 RPM
Medlemsnummer: 269
Status: Offline

[b]Sommerturen 2005[/b]

Post by PAMO »

Hei entusiaster 8)
Endelig er våren kommet og turene har allerede blitt mange og det skal bli mange fler, inkludert sommerturen håper jeg.

Ser på avstemningen at flertallet ønsker å ha sommerturen i perioden 7-10 juli.
Lurer på et par ting i denne sammenheng.
Har dere som stemmer på denne datoen vert med på en slik tur før?

Fellesferien starter denne helgen og halve Norge skal på ferie, vi som har vert med før vet at det til tider kan være et problem med å kjøre i kolonne pga enkelte sure bilister eller at noen sakker akterut pga av at de blir forbikjørt.
Hva gjør vi når det blir hundrevis utålmodige feriebilister med "bil-leie" unger i baksetet?
Folk skal frem til hyttene og landstedene sine og vil ha nok med det, det at det ligger en kolonne med MX'er i veien tror jeg ikke vil hjelpe på humøret akkurat.

Hva med alle køene over allt, skal sommerturen brukes til å sitte i kø?
Vil med dette belyse noen av de "problemene" som kan dukke opp rundt denne datoen.

Ønsker en diskusjon på dette temaet.

PerA :D
Silverboy
6500 RPM
6500 RPM

Post by Silverboy »

tipper det har litt med å gjøre at folk heller vil være med på en tur der det er litt kø enn å ikke få vært med i det hele tatt..

mener nå en som har solgt bilen og ikke skal være med :(
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1

x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
Geir_Bossum
Mx5-miata Styret
Mx5-miata Styret
Medlemsnummer: 4

Post by Geir_Bossum »

Hei Sort-97.

Vi i styret ble også overrasket da et klart flertall av de som stemte ønsket denne helgen. Vi trodde at de fleste hadde begynt ferie da og prioriterte familie i stedet for MX-5 tur. Men det var hyggelig at så mange stemte.

Årets tur vil ha retning Nord-Vestlandet, ca Møre. Dette fordi vi nå flere år har kjørt lengre sør og gjort det vanskelig for avdelingen i Midt-Norge å delta. Derfor ønsker vi å legge turen (mye) nærmere dem.

Truls Reinskou jobber med detaljerte planer for turen. Vår plan er å legge planene ut på nettet og så ta en ny avstemmng blant de som helt sikkert vil delta, basert på skissert turopplegg. Da må vi også rette oss etter flertallets ønske. Vel vitende om at den datoen vi velger helt sikkert ikke passer for alle....

Tidligere år har turen gått i St.Hans-helgen. Da har det også vært skoleavslutning og mange har ikke kunnet være med pga dette.

Tidligere turer har vært meget hyggelig og sosialt. Opptil 20 biler har deltatt. Håper du og mange andre kan være med; det blir en kjempetur.

Geir, sekretær
2008 MX-5 Roadster Coupe, rød, 2.0l. Medlem nr 4 / 1999.
PAMO
500 RPM
500 RPM
Medlemsnummer: 269

Post by PAMO »

Jeg er helt enig i at alle skal ha muligheten til å delta på sommerturen.

Skulle ønske at alle kunne oppleve hvor kjekt det er å treffe mennesker med samme interesse som deg selv, samtidig som man opplever natur og veier i dette landet, bo, kjøre, spise og leve sammen i 4 dager.
Helt konge.
(Kan ikke se at andre klubber i landet har slike turer som vi har. Arrester meg hvis jeg tar feil.)
Grillingen på kvelden med tilhørende diskusjoner, vaskingen av bilene om morgenen og snakker om neste års tur.
Kult.
Er helt enig i at flertallet bestemmer, så la oss se om flertallet ønsker turen på disse datoene og møter opp på turen i år.

Per A
Silverboy
6500 RPM
6500 RPM

Post by Silverboy »

Vw audi klubben har vel noe lignende.. wv audi Nordvest tror jeg det heter.. kjører opp til og rundt molde
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1

x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
John_91BRG
2000 RPM
2000 RPM

Post by John_91BRG »

Henter opp denne tråden jeg...

Er det noen som vet når og hvor turen blir i år???
Jeg må snart bestemme meg for når jeg skal ha sommerferie,
og det hadde vært greit å få det til å klaffe med årets tur.

Håper noen i styret har mulighet til å svar meg på dette.

Mvh,
John
Medlemsnr : 230
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT

05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia
trondhb
0 RPM
0 RPM

Post by trondhb »

sort-97 wrote: Skulle ønske at alle kunne oppleve hvor kjekt det er å treffe mennesker med samme interesse som deg selv, samtidig som man opplever natur og veier i dette landet, bo, kjøre, spise og leve sammen i 4 dager.
Helt konge.
(Kan ikke se at andre klubber i landet har slike turer som vi har. Arrester meg hvis jeg tar feil.)
Per A
Norsk Sportsvognklubb har noe lignende: http://www.sportsvogn.no/artikler/sommertur2005.htm

(Satser forøvrig på å delta selv på denne turen hvis bare en Laser Blue Lotus Elise S2 Race Tech er på plass som forventet i løpet av et par uker nå så :-) )
Trond Håvard Bjørgum
Post Reply