Hvor mye jobb er dette? Er det noen som har en peker til en how-to der ute på verdensveven?
Delene skal settes sammen igjen etterpå, så svaret er ikke vinkelsliper.
Skille karosseri og drivlinje?
Moderator: Styremedlemmer
-
- 7200 RPM
- Posts: 1124
- Joined: 03 Jan 2013, 22:24
- Medlemsnummer: 1062
- Location: Oslo - Sentrum
- Status: Offline
Re: Skille karosseri og drivlinje?
Er ikke så stor jobb på NA iallefall. Mesteparten av jobben er i motorrommet for å koble av alt som henger på motoren. (kjøleslanger, bensinslanger, elektrisk osv)
Utover dette er det (fritt etter hukommelsen):
-Bremserør bak (utsatt for rust)
-Kabeler til håndbrekk (løsnes på caliper)
-Wire for speedometerkabel
-Kabler på girkasse for ryggelys og sensor (for nøytral/fri?)
-Demontere midtkonsoll/gearskiftergummimansjett
-Løsne el-kabel som går fra batteri til motorrom (under bilen) Sitter i power plant frame
-Løsne clutch slavesylinder (eller bare røret)
-Løsne styrestamme (denne kan være litt vanskelig etter min erfaring)
-Løsne bremserør foran (utsatt for rust)
-Løsne krengningsstag foran
-Løsne øverste del av dempere foran og bak
-Løsne ABS sensorkabler hvis ABS bremser
-Eksosanlegg er jeg litt usikker på om kan sitte eller må av (jeg har tatt det av).
Så er det bare å løsne 6 bolter på bakstilling og 8(?) bolter på forstilling og slippe alt ned. Boltene kan sitte godt så bruk en lang arm så du får godt moment.
Utover dette er det (fritt etter hukommelsen):
-Bremserør bak (utsatt for rust)
-Kabeler til håndbrekk (løsnes på caliper)
-Wire for speedometerkabel
-Kabler på girkasse for ryggelys og sensor (for nøytral/fri?)
-Demontere midtkonsoll/gearskiftergummimansjett
-Løsne el-kabel som går fra batteri til motorrom (under bilen) Sitter i power plant frame
-Løsne clutch slavesylinder (eller bare røret)
-Løsne styrestamme (denne kan være litt vanskelig etter min erfaring)
-Løsne bremserør foran (utsatt for rust)
-Løsne krengningsstag foran
-Løsne øverste del av dempere foran og bak
-Løsne ABS sensorkabler hvis ABS bremser
-Eksosanlegg er jeg litt usikker på om kan sitte eller må av (jeg har tatt det av).
Så er det bare å løsne 6 bolter på bakstilling og 8(?) bolter på forstilling og slippe alt ned. Boltene kan sitte godt så bruk en lang arm så du får godt moment.
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper

Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae