Håper dette kan bli en fremtidig tråd der alle med erfaring hjelper hverandre..
Moderator: Styremedlemmer
Biltilsynet er egentlig greie å forholde seg til.GTX-Lars wrote:Eg trur det vert eit større problem med avgassane sia du omprogrammerer ecu. Ville sikkert vert lettare å få gjennom med ecu som følger med motor, men den passer vel kanskje ikkje så bra inn med div anna (startsperre ol.)...?
Ang styrken til karosseriet så vert vel det synsing frå BT si side. Er vel godkjennte kompressorkit til denne så styrkemessigt burde det jo ikkje være eit problem.
Btw; Flissundet motorserivce er vel på Flisa, Østlandet?
Interessant prosjekt!
Helt enig med Pelle.Pelle wrote: Biltilsynet er egentlig greie å forholde seg til.
Dersom de ikke får bekreftelse fra bilprodusent at karosseri tåler
den økte ytelse så vil du aldri få det godkjent.
Vi vet jo hva slags policy Mazda har her.
Så vil tro det vil gi akkurat passe eg.. Originalt med 170hk, pluss kanskje noe smått med ecu tuning vil nok vera helt perfekt til en nc.. Spørs om eg ikke venter med høykomp og kammer, man kan alltids ta litt og litt.. Må sette meg inn i kjededrift også før eg begynner med det, men klarte det nå på mantaen eg hadde på 90 tallet.. Kjøpe en handbok på motor, eller få utskrift av noen med autodata så fikser man vel lett dette og..HP: Where a stock NC might dyno 140whp, expect 170 NA on the 2.5 w/bolt-ons, 180 with street cams, 200 with race cams 220 with an intake/ITBs, 240 with high compression pistons and all of the above. Note that because the torque is higher and the curve is more broad, a 2.5 170hp will feel much stronger below 6k than the 2.0 at the same HP.