Denne tråden bør flyttes til teknisk.
Jeg har ingen tro på stabiliseringsstag på støtdempertårnene.
Derfor:
Som du ser av bildet, så har det lite å si om støtdempertårnene flytter litt på seg.
(de er t.o.m. festet med en bolt i bunnen som gjør at de kan bevege seg i horisontal retning i toppen).
Innfestingen av øvre og nedre bærearm derimot, er det viktig at står i ro.
Derfor er traversen de er festet i en meget solid klump.
Noen av oss sikrer oss mot at denne traversen skal vri på seg, ved å montere en avstivning nederst i bakkant av traversen.
Denne:
Det har god effekt.
Ingen MX5 eller Miata (NA) ble levert med stabiliseringsstag på støtdempertårnene fra Mazda.
Heller ikke R-package eller sportsutgavene.
Eunos (i Japan) og Mazdaspeed Miata derimot ble levert med dette.
Så kan man jo lure på hvorfor ?
Erik
(som presiserer at dette er min personlige mening og vil ikke saksøkes eller utsettes for voldelige gjerninger pga disse utsagnene)