Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Far må jo også få julegave og han er litt utålmodig så den den er åpnet allerede.
Flytter 62 kubikktommer pr omdreining
Så får vi se om resten av delene som behøves kommer på plass etterhvert. Tror kanskje jeg får litt hjelp av nissens medhjelper der, du vet han som er litt rød på nesen....
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
MX-Jon wrote:Tror kanskje jeg får litt hjelp av nissens medhjelper der, du vet han som er litt rød på nesen....
Er ferdigsett i fra samme leverandør som Rudolf, eller skal det bygges på egenhånd?
Ikke ferdigsett, men resultatet skal bli tilnærmet det samme. Tenkte først på en hotside løsning men siden Rudolf er lokal ekspert på Fast Forward coldside og holder til samme sted som meg gjør det ting vesentlig enklere. Det var jo Beverly som hadde MP62'en først før Rudolf fikk den så derfor er det en del 1.8 spesifikke deler til overs som jeg kan få kjøpe. Det resterende som mangler kjøper jeg av FF eller andre steder avhengig av om det er spesielle FF deler eller generelle slanger, dyser og annet. Men det forutsetter selvfølgelig at jeg har en 1.8 å sette det på så da blir det bytte fra 1.6 til 1.8 også som en del av prosjektet.
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
Hadde først tenkt til å bruke Hydra Nemesis, men siden Fast Forward bare supporterer sin egen løsning går jeg for denne for å gjøre det enkelt. http://www.fastforwardsuperchargers.com/products.html Da blir det også lettere å få hjelp av Rudolf som har samme løsning.
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
Trym N1290 wrote:Gratulerer.. Nå blir det fart på sakene
Hehe takk! selve prosjektet tar nok sin tid. Mye annet som krever tid i hverdagen. Men når det først blir ferdig blir det nok fart
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
Da var jeg også medlem i "for høy CO klubben".
Har jo vært en del tråder her om det men tenkte jeg skulle gå for "lekkasje før lambdasonden" først.
Koblet støvsugerslangen på utblåset så den blåser istedenfor suger og tapet slangen fast til eksosenderøret.
(Ikke helt fornøyd med skiltet mitt nei, venter på nytt i korrekt format....)
Så var det bare å finne frem lytteutstyret og skru på støvsugeren
Og der de fire rørene møtes i manifolden hørte jeg en tydelig susing. Men så liten sprekk at jeg nok ikke hadde oppdaget den på annen måte.
Så da blir det ny manifold og ny CO måling for å se om det løser problemet. Lurte også på å sølvlodde sprekken men siden den sikkert er langt fra ren og umulig å få ren gjetter jeg at en sølvlodding vil bli mislykket. Noen som har erfaring med det?
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Rudolf wrote:Mulig jeg har en sånn manifold (1.8l) liggende.
Erik
(som snart trenger en vareopptelling )
Takk for omtanken Erik, men manifold har jeg på delelageret.
Tenkte mer på om den gamle er kast eller om det er noe å spare på.
Vil jo slippe å spare på søppel, men synes det er dumt å kaste deler som lett kan fikses.
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
Hadde bilen på etterkontroll i dag. To av feilene var feil justerte lys og høy CO.
Lysene justerte jeg mot garsjeveggen som jeg pleier og hadde funnet en eksoslekkasje før lambdasensoren som jeg trodde hadde forårsaket høy CO. Og pga eksoslekkasjen hadde jeg ikke sjekket noe mer.
Dro til etterkontroll med godt mot men....
Tydeligvis hadde bilen stått litt skeivt da jeg justerte lysene for de var fortsatt ikke 100%.
Og CO var på 0,6 som før (selv med 50% E85 på tanken)
Men da var det jeg fikk en overraskelse:
Han som kontrollerte hadde tydeligvis god tid så han hadde justert lyktene for meg.
Og han hadde skrudd ut et par av tennpluggene og så at de var litt sotet. Så han regnet med at CO ville bli ok hvis jeg byttet plugger og rapporterte 0,49 hvis jeg lovet å bytte pluggene når jeg kom hjem.
Det var ikke gæærnt....
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae