Senking for Dummies(som meg)!
Moderator: Styremedlemmer
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Status: Offline
Hei
Er der en eller annen som har bilder av bilen før og etter montering av 30 mm senkefjærer.
Ser at bilen min nå er litt lavere fremme en bak med de fjærene som nå står på. Mulig dette er normalt etter noen år, (90 mod) men ser og at mange av de jeg har sett bilder av er slik, og er derfor litt redd at den samme "skjevheten" skal være etter senking. Har tenk å lage en ny topptalerken i alu på ca. 10 mm for eventuelt å justere "problemet" dersom det viser seg at det er /blir slik.
MVH Espen
Er der en eller annen som har bilder av bilen før og etter montering av 30 mm senkefjærer.
Ser at bilen min nå er litt lavere fremme en bak med de fjærene som nå står på. Mulig dette er normalt etter noen år, (90 mod) men ser og at mange av de jeg har sett bilder av er slik, og er derfor litt redd at den samme "skjevheten" skal være etter senking. Har tenk å lage en ny topptalerken i alu på ca. 10 mm for eventuelt å justere "problemet" dersom det viser seg at det er /blir slik.
MVH Espen
HR senking.
Jeg kjører en NB med HR senke fjærer disse er progresive så små ujevnehter blir nesten som orginalt. Er bra fornøyd med dem, kostet meg 1200,- på www.Poleposition.no .Dem senker 35mm - 40mm
Øyvind
[X] MX5 2001 1.8i Sport
[X] MX5 2001 1.8i Sport
- Vidar
- Moderator
- Medlemsnummer: 249
www.simco.no har god pris. (mener jeg å huske)
hvis ikke kan du kontakte jacobs autosupply (der har vi også medlemsrabatt)
hvis ikke kan du kontakte jacobs autosupply (der har vi også medlemsrabatt)
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
- Vidar
- Moderator
Mener å huske at det var 6-7 tusen for fjærer og dempere. Men kan tenkes jeg husker feil...Pelle wrote:Ja Vidar,
De skal ha nesten 10K for et sett med Koni.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
Jeg betalte 4750 for koni dempere med senkefjaerer hos jacobs autosupply.Vidar wrote:Mener å huske at det var 6-7 tusen for fjærer og dempere. Men kan tenkes jeg husker feil...Pelle wrote:Ja Vidar,
De skal ha nesten 10K for et sett med Koni.

X - Miata 93 mod, Classic Red, C package, Beige skinn, Svart stayfast top, Gule koni med koni senkefjærer, Racing Beat type 2 front.
- Vidar
- Moderator
Jeg mener å huske at det var rundt 10k for coiloversettet til koni, og det blirnoe annet
Stig wrote:Jeg betalte 4750 for koni dempere med senkefjaerer hos jacobs autosupply.Vidar wrote:Mener å huske at det var 6-7 tusen for fjærer og dempere. Men kan tenkes jeg husker feil...Pelle wrote:Ja Vidar,
De skal ha nesten 10K for et sett med Koni.Men da var det hvist en sommerkampanje (i fjor).
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
pratet med supersyling i tr.heimen og de sa ca 10k for Koni sine Coilovers..
Så su husker riktig der Vidar
Så su husker riktig der Vidar

94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
Dere som har montert senkefjærer på Nb, Hvordan i svarte fikk dere det til?
Har stått på verksted i 2 timer uten å få til annet enn at ene demperen løsner. ( var kun denne jeg prøvde på)
Dette var riktignok foran, og det ser ut som det er det vanskeligste.
Hadde håpet jeg kunne fikse dette selv, men føler nå jeg har ett par og tredve tommeltotter.
Hvis noen har noen gode tips, eller kan hjelpe, er jeg takknemlig
Har stått på verksted i 2 timer uten å få til annet enn at ene demperen løsner. ( var kun denne jeg prøvde på)
Hadde håpet jeg kunne fikse dette selv, men føler nå jeg har ett par og tredve tommeltotter.
kjøpe en som er ferdig senka
Har desverre ikke peil. vet at det er en rekkefølge som det lønner seg å følge. AHr vært diskutert tidligere her inne på forumet. Søk på senking og se hva som dukker opp

Har desverre ikke peil. vet at det er en rekkefølge som det lønner seg å følge. AHr vært diskutert tidligere her inne på forumet. Søk på senking og se hva som dukker opp

94 1.8 (Prosjekt)
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
Ta en titt på Miata.net under garage.morten-99 wrote:Dere som har montert senkefjærer på Nb, Hvordan i svarte fikk dere det til?
PS jeg fikk mitt montert av Be4you . 2000,-
Øyvind
[X] MX5 2001 1.8i Sport
[X] MX5 2001 1.8i Sport
Hvis du ikke har skiftet før, eller vet den korrekte fremgangsmåten, og IKKE MINST har korrekt verktøy (les: fjærklemmer) er det å skifte fjærer noe stort herk. Jeg har skiftet litt frem og tilbake på min en 3-4 ganger og har ikke direkte gledet meg til de jobbene.morten-99 wrote:Dere som har montert senkefjærer på Nb, Hvordan i svarte fikk dere det til?
Etter det jeg vet er det ikke store forandringer i måten det skiftes på NB eller NA. Mazda har beholdt opphenget omtrent på samme måten, og som du nevner, det er framme som byr på litt utfordringer. Bak er grei skuring. Søk på forumet her og du vil finne flere beskrivelser bl.a. fra meg om hvilke metoder jeg har funnet ut er best.
Last edited by HansT on 12 Apr 2005, 14:34, edited 2 times in total.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2