Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ser ut som jeg har fått en lekkasje fra termostathuset som sitter foran på motoren. Virker som om det kommer fra T-nippelen som sender vann tur-retur innsugsmanifoilen. Har lest at denne nippelen er et kjent problem. Noen som har en enkel løsning på dette? Det drypper ca 1 drypp i sekundet, noe mer når motor går og kjølesystemet er under trykk.
Virker som om det er en ganske stor jobb å bytte hele huset (mye som må demonteres).
Bilde av nippelen:
Fant en fix her: Noen her som har en lettere quick-fix løsning?
TurboMx5 wrote:Noen som har prøvd JB Weld før? Eller flytende metall? http://www.plastidip.no/productdetails.php?product=57
Lurer på om jeg prøver en slik løsning frem til vinteren. Da skal uansett registerreim og vannpumpe skiftes. Bytter like gjerne underdelen av termostathuset samtidig.
Mojo-91 brukte JB Weld for å fike veiva, kunne jo høre med han hvilke erfaringer han hadde med JB Weld selv om det ikke er helt samme bruksområdet.
Her er en annen tilsvarende sak fra Biltema jeg har brukt til noe liknende med godt resultat, men det jeg har brukt det til har ikke blitt utsatt for høye temperaturer: http://biltema.no/no/Bilpleie/Sparkel/K ... all-36058/
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
TurboMx5 wrote:Noen som har prøvd JB Weld før? Eller flytende metall? http://www.plastidip.no/productdetails.php?product=57
Lurer på om jeg prøver en slik løsning frem til vinteren. Da skal uansett registerreim og vannpumpe skiftes. Bytter like gjerne underdelen av termostathuset samtidig.
Mojo-91 brukte JB Weld for å fike veiva, kunne jo høre med han hvilke erfaringer han hadde med JB Weld selv om det ikke er helt samme bruksområdet.
Her er en annen tilsvarende sak fra Biltema jeg har brukt til noe liknende med godt resultat, men det jeg har brukt det til har ikke blitt utsatt for høye temperaturer: http://biltema.no/no/Bilpleie/Sparkel/K ... all-36058/
Ok, takk for svar.
Tipper jeg går for kjemisk metall fra Torshov Bilrekvisita eller Clas Ohlson. De er begge for bruk under høye temperaturer og konstant trykk. Dette blir bare en midlertidig løsning til bilen blir satt på bukker i vinter for full gjennomgang og service. Orker ikke full demontering og reg.reim skift helt enda.
-Remi-
X-1992 Mx5 Turbo
2014 Toyota Auris Touring Sports Hybrid Executive
2004 Toyota Avensis st.v.
X-1992 Mx5 Turbo (2001-2004)
z1000 wrote:Jeg har et nytt termostathuset liggende på jobben.
Takk som tilbyr.
Men tror jeg venter og ser hvordan quick-fix løsningen med kjemisk metall fungerer først. Skal uansett ikke bytte termostathuset før til vinteren.
-Remi-
X-1992 Mx5 Turbo
2014 Toyota Auris Touring Sports Hybrid Executive
2004 Toyota Avensis st.v.
X-1992 Mx5 Turbo (2001-2004)
Dro innom en lokal bensinstasjon tidligere i dag. Faktisk hadde de mer bilrekvisita enn pølser og hamburgere! Der fant jeg en pakke med kjemisk metall.
Rengjorde, pussa og tørket. Knadde inn kjemisk metall, og nå står det til herding.
-Remi-
X-1992 Mx5 Turbo
2014 Toyota Auris Touring Sports Hybrid Executive
2004 Toyota Avensis st.v.
X-1992 Mx5 Turbo (2001-2004)