Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Etter mange år i andre biler med bakhjulsdrift og motor foran vurderer jeg å utvide bilparken, og fruen vil ha "cabriolet".
MX-5 har lenge vært på radaren, og denne ser fin ut: https://www.finn.no/finn/car/used/viewi ... e=50478907
Noen som mener noe om denne? Takker for alle råd.
Mvh
bjuk
Takk for svar og råd. Planen er ikke å trimme. Mer å kjøre svinger med vind i håret … Jeg har annen bil med mer enn nok krutt. Den går riktignok best rett frem og har tak.
Imidlertid endte jeg faktisk opp med å kjøpe denne bilen, og rakk bare noen få prøveturer før den ble tatt inn til skikkelig rengjøring og diverse kosmetisk og annet stell. Legger nok ut litt info om bilen etter hvert.
Jeg har fulgt med på forumet en stund og det er åpenbart mange med mye kompetanse her inne. Og jeg kunne godt tenkt meg tips om følgende:
Til den andre «lekebilen» bruker jeg et spesialverksted drevet av entusiaster som er bilmerkeeksperter for et årgangsspenn på mindre enn ti år. De kan trylle med plater, hører når "eksosventil nr. 3 henger litt, at venstre bakhjulslager begynner å bli slitt og lukter når fustasjeopphenget bør skiftes".
Det finnes sikkert et tilsvarende etablissement for MX-5 NA på Østlandet et sted tenker jeg, men hvor?
Jeg skrur enkle ting når jeg må eller er inspirert, men betaler gjerne det det koster for å få slippe. Aller mest trenger jeg tilgang til den ekspertisen som vet hva "tikkelyden bak til venstre faktisk kan komme av". Og som har den 11 x 1,25 mm skruen jeg trenger liggende.
Som kan prøvekjøre, lytte, lukte og gi anbefalinger om hva som bør gjøres. Noen som vil dele? Om nødvending på PM.