Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Er det noen med erfaring med vmaxx coilovers kit til nb, eg må muligens senke litt til, men vil ikke ha så stiv bil som eg har nå, nå har eg fm kit med original bumpstops ser det ut til, helt ubrukeligt å kjøre med, må ha det mykere og mer komfortabelt,..
Så hvordan er nå vmaxx i forhold til biler med originale bumpstops?..
Klart eg kan enkelt kjøpe og bytte bumpstopsa, men bilen er fremdeles litt for høy..
ikke til nb, men har hatt det på na. Fine dempere første året, men etter det begynte den å bli litt slapp i rumpa igjen. Får hva en betaler for der føler jeg. fungerwr helt ok, men ikke noe woho!
Jeg har kjørt med dette til NB nå i sommer og er veldig fornøyd. Jeg har da Xxtreme versjonen som er justerbar i hardhet. Myk på 10 knepp og baneklar på 19 knepp. Har hatt den ganske lav og har ytterligere 4cm å gå på pluss fjerning av hjelpefjør, så tror ikke du skal ha noe problem der
Teejay187 wrote:Jeg har kjørt med dette til NB nå i sommer og er veldig fornøyd. Jeg har da Xxtreme versjonen som er justerbar i hardhet. Myk på 10 knepp og baneklar på 19 knepp. Har hatt den ganske lav og har ytterligere 4cm å gå på pluss fjerning av hjelpefjør, så tror ikke du skal ha noe problem der
Så det vil si at bumpstops uteblir ? mistenker fm kittet å rubbe i bunn iallefall bak, stod i bagasjerommet og hoppet litt, og mine nesten 100kg rikket såvidt på fjærene bak iallefall. Så stive er ikke disse fjærene
Blir nok til eg prøver ut ett slikt kit som dette da, Har hatt mye god erfaring med supersport black evolution til diverse andre biler, mer komfort enn originalt men finner ikke det til disse bilene.. Ikke så lett når man skal ha komfort og ikke bare lav..
Hevet bilen en del i går og merker forskjell. Bilen er nå en god del mykere. Blir nok kanskje til at jeg kjøper hardere fjærer eller bytter ut Vmaxx kittet. Mistenker jeg har hatt bilen så lav at jeg nesten bare har vært på bumpstopperne...
18/20 knepp. Demperne er harde nok de, men fjærene er litt myke. Det beveger seg litt for mye for min smak nå. Antagelig derfor Flyin`Miata har satt opp egne fjærer på dette settet?
Folk snakker mye om hva slags dempere de har, men sier lite om hvilke fjærer som er montert sammen med demperne.
Springrate og høyde på fjærene er jo helt avgjørende for hvordan bilens understell fungerer.
Når fjærer er valgt, så må demperne være tilpasset høyde og springrate slik at demperne jobber med riktig 0-punkt og riktig demperkarakteristikk.
Det er skrevet mye bra om dette, og jeg mener at sjefen for Fat Cat Motorsports, Shaikh, er en av de fremste ekspertene innen dette området (for MX5/Miata). http://www.fatcatmotorsports.com/fcmelite.htm
De av oss som har kjøpt dempersett fra FCM (modifiserte Bilstein med coilovers og fjærer) vet å sette pris på fjærer og dempere som matcher.
Men heldigvis så er det meste av informasjon gratis, så det er bare å lese til øyet blir stort og vått
Erik
(som ikke har prosenter)
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Jeg regner med (les: håper) at Flyin Miata har ordnet fjærer som passer V-Maxx kittet. Jeg lurer på å gå for et sett med "track" fjærer i løpet av vinteren. Noen andre som har disse fjærene og kan komme med et innspill?
Leste litt om FM fra Vmaxx, med fokus på NA versjonen.
Det virker som fjærene som de har satt på track versjonen blir litt for hard for demperne. Demperne må liksom settes på 18 av 20 (som nevnes lengre opp her) for at demperne skal klare jobben.
Vmaxx ville jeg nok ha kjøpt i gate versjonen, da de fjærene virker å passe demperne bedre.
NB! => Mine konklusjoner er basert på synsing og mysing, ikke fakta eller teoretiske detaljer.
\\Sitan.
-Stian '95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
Kan vel ikke vera så dårlige disse når fm går gode for dem, samt dem har fått meget god pr i engelske bilblader..
Tror eg tar og tester dem eg, kan ikke vera verre enn det så er på nå, byttet dekk nå, og eg hadde 1cm fjærvei når eg jekket opp ytterst på bærearmene bak..
Slenger på noen fmc bumpstops i samme sleng om det ikke er bedre det så er på vmaxx.. Kan og få tips om annet rimelig coiloverskit så er dugende, eg har prøvd raceland og ta tecnics på mx5, og vil ha noe med litt mer kvalitet denne gang
Men bilen er budskjett, og får ikke legge ut all verden på bilen, grei beskjed av kåno, og får heller ikke selge denne, denne bilen må bli, ho er drittlei av alle kjøp og salgene mine av mx-5