Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg synes bilen på mange måter er fin, men totalinntrykket ble allikevel skuffelse. Frontlykten gir bilen et søvnig uttrykk, mens resten av fronten er likandes. Sett fra sida er jeg likegyldig mens bakfra kunne det vært gjort mer for å gi inntrykk av bredde. Siden jeg har ventet på denne lanseringen før jeg bestemte meg for å kjøpe, og bilen med hardtop sansynligvis ikke er klar før i 2016, endte jeg opp med årets modell istedet. Skulle jeg endre mening til 2016, kan jeg bytte når den tid kommer.
Jeg var også i Barcelona på showroomet til Mazda for par uker siden, og må innrømme at jeg ble blank i øya og gira som en liten unge på julaften da jeg så den nye MX-5'n stå der (en biljournalist som var der uka før sa at MX'n ikke var der, så jeg ble ekstra glad fordi jeg ikke forventa det). Den er HELT nydelig irl, kan nesten ikke vente med å få testa den!
Fikk bekrefta av salgsvisepresidenten i Mazda at den kommer i 1.5 (rundt 130 hk) og 2-liter (rundt 160 hk) bensin, ingen diesel som noen frykta. Vekta er nedi det den var på NA takket være Skyactiv, prisen blir litt høyere enn på NCFL (men det var det en tysker som fortalte, så det trenger ikke bety høyere pris her i landet nå når den kommer med lavere CO2-utlipp og dermed mindre avgifter).
HegeCecilie wrote:Riktig, tob. Det var tallene han ga meg, som han hadde gitt på intern Mazda-briefing litt tidligere.
Spennende. Da er han den eneste kilden i fra Mazda som jeg har hørt har nevnt de tallene. Da har han enten forsnakket seg seriøst, eller svart med marketing-tjatt når du spurte.
Dersom tallene stemmer blir det mange som blir seriøøøøøøøst skuffet.
-Stian '95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
HegeCecilie wrote:Riktig, tob. Det var tallene han ga meg, som han hadde gitt på intern Mazda-briefing litt tidligere.
Spennende. Da er han den eneste kilden i fra Mazda som jeg har hørt har nevnt de tallene. Da har han enten forsnakket seg seriøst, eller svart med marketing-tjatt når du spurte.
Dersom tallene stemmer blir det mange som blir seriøøøøøøøst skuffet.
Tviler på at det var en forsnakkelse, motoralternativene var det første jeg spurte om da jeg kontaktet han og han nølte ikke med å dele dem og ikke fikk jeg beskjed om å ikke dele dem videre heller. Men ja, det kan godt være han har fått beskjed om at dette er infoen han skal oppgi om noen spør, og at det ikke er de faktiske tallene, det har jo ikke jeg kontroll over.