
Regreim
Moderator: Styremedlemmer
-
- 500 RPM
- Posts: 58
- Joined: 15 Sep 2014, 09:09
- Medlemsnummer: 1169
- Location: Tynset
- Status: Offline
Regreim
Hei alle Mazda guruer
Jeg lurer på hvor mye slakke det skal være i regreima?Skal det være den vanlige 90 grader tvisten eller er det fjæra på strammehjulet som bestemmer?

- Fabiz
- 6500 RPM
- Posts: 742
- Joined: 06 Jan 2013, 18:41
- Medlemsnummer: 1060
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Re: Regreim
Hei,svingnyter wrote:Hei alle Mazda guruerJeg lurer på hvor mye slakke det skal være i regreima?Skal det være den vanlige 90 grader tvisten eller er det fjæra på strammehjulet som bestemmer?
Du skal la strammeren bestemme slakken. Strammer du denne for mye, så vil du få den klassiske "ulingen" fra reg. reima.
Det er vel også flere her som har erfart brudd på reg. reim ved for mye stramming.
Fabian
Tlf. 41 42 64 20
-
- 7200 RPM
- Posts: 1124
- Joined: 03 Jan 2013, 22:24
- Medlemsnummer: 1062
- Location: Oslo - Sentrum
- Status: Offline
Re: Regreim
Du kan se hvor mye du kan presse ned regreima mellom de to kamakselhjulene. Hvis du presser med med 10kg kraft skal du kunne presse reima ned 9-11,5mm på midten.
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper

Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
-
- 500 RPM
- Posts: 58
- Joined: 15 Sep 2014, 09:09
- Medlemsnummer: 1169
- Location: Tynset
- Status: Offline
Re: Regreim
På min NA måtte jeg "sleppe" strammeren når jeg hadde rotert veiva 1 og 5/6 gang fra TDC. Dette er først der du skal "stramme" regreima. Ligger flere videoer av dette på youtube.
1990 1.6