
Workshop Understell I + II
Moderator: Styremedlemmer
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Re: Workshop Understell I + II
Det var artig med så mange "mekkere" i Sinsengarasjen på en gang.
Jeg tror vi var 15 stykker totalt.
Så jeg får vel bidra med et myldre-bilde jeg også.

Artig var det jo at vi tross gjenstridige bolter, fikk orden på bilen til Arinbjørn.
Det ble derfor en svært realistisk workshop fordi virkeligheten er jo akkurat sånn; ikke akkurat som planlagt.
Erik
Jeg tror vi var 15 stykker totalt.
Så jeg får vel bidra med et myldre-bilde jeg også.
Artig var det jo at vi tross gjenstridige bolter, fikk orden på bilen til Arinbjørn.
Det ble derfor en svært realistisk workshop fordi virkeligheten er jo akkurat sånn; ikke akkurat som planlagt.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Re: Workshop Understell I + II
Takk for en hyggelig kveld, mye å lære her. Fikk mange fine svar på div spørsmål. Nye bremser Redstuff+Turbogroove er innkjøpt fra Fabian, så nå blir det å skru. Ellers er det noen som har et flowmeter å låne, bilen har begynt å fuske og feil indiskasjonen er 8 korte blink som peker på flowmeteret. Har allerede byttet det i et brukt en gang som løste problemet fram til nå. Rart at det skulle være samme problemet igjen Vi blir med på flere arrangement, hilsen Tanja og Arvid (arvand).
instagram.com/p/2YSg-9kkHW/
Redfox ~1990
Redfox ~1990
- Brett
- 6500 RPM
- Posts: 570
- Joined: 27 Aug 2007, 11:35
- Medlemsnummer: 668
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: Workshop Understell I + II
Hallo;
Rakk dessverre ikke Støtdemper seansen pga jobbreise til Spania..
Om jeg ikke husker helt feil, ligger det et nytt flowmeter til 1,8 NB i SInsengarasjen. Vet ikke om det passer til NA, men det vet sikkert Rudolf.
Han er sikkert kar for å finne det også. Nest innerste reol til venstre, sammen med andre MX5 deler.
Hilsen fra Sagunto, Brett.
Rakk dessverre ikke Støtdemper seansen pga jobbreise til Spania..
Om jeg ikke husker helt feil, ligger det et nytt flowmeter til 1,8 NB i SInsengarasjen. Vet ikke om det passer til NA, men det vet sikkert Rudolf.
Han er sikkert kar for å finne det også. Nest innerste reol til venstre, sammen med andre MX5 deler.
Hilsen fra Sagunto, Brett.
Brett
'63 1/2 Ford Falcon Futura Hardtop V8 Sprint - Rose Beige
'91 Lotus Esprit SE - Calypso Red
'99 1,8 NB 10AE - Sapphire Blue Mica, Hard Dog Roll Bar, MP62, IC, FCM Coilovers, NBFL brakes.
'18 Mitsubishi Outlander PHEV - Svart
'16 ND 2,0 / 160 Rød
'63 1/2 Ford Falcon Futura Hardtop V8 Sprint - Rose Beige
'91 Lotus Esprit SE - Calypso Red
'99 1,8 NB 10AE - Sapphire Blue Mica, Hard Dog Roll Bar, MP62, IC, FCM Coilovers, NBFL brakes.
'18 Mitsubishi Outlander PHEV - Svart
'16 ND 2,0 / 160 Rød
- Fabiz
- 6500 RPM
- Posts: 742
- Joined: 06 Jan 2013, 18:41
- Medlemsnummer: 1060
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Re: Workshop Understell I + II
Hvis ikke har jeg to brukte fra 1.6 som dere kan prøve, som garantert fungerer.arvand wrote:Takker, hører med Rudolf

Fabian
Tlf. 41 42 64 20
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Hei.arvand wrote:Takker, hører med Rudolf
Den måleren som Brett viser til er nok til en 1.8l motor.
Jeg har ingen 1.6l måler ledig.
Men det ser jo ut til at Fabian har

For øvrig så tror jeg ikke at du har noen feil på din føler.
Mest sannsynlig har du en feil i ledning og/eller kontakten til måleren.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Re: Workshop Understell I + II
Hei Tanja og Arvid.arvand wrote:Takk for en hyggelig kveld, mye å lære her. Fikk mange fine svar på div spørsmål. Nye bremser Redstuff+Turbogroove er innkjøpt fra Fabian, så nå blir det å skru. Ellers er det noen som har et flowmeter å låne, bilen har begynt å fuske og feil indiskasjonen er 8 korte blink som peker på flowmeteret. Har allerede byttet det i et brukt en gang som løste problemet fram til nå. Rart at det skulle være samme problemet igjen Vi blir med på flere arrangement, hilsen Tanja og Arvid (arvand).
Jeg har sjekket opp litt om bilen til Tanja.
Bilen ble produsert den 13 desember 1990 i Hiroshima.
Den var rød og hadde sort interiør da den forlot samlebåndet (men det vet dere kanskje

Det morsomme er at bilen hadde Limited Slip differensial (VLSD) da den var ny, og det har den garantert i dag også.
Arbeidsforholdene var ikke av de beste da jeg lå under bilen, så jeg klarte ikke å se ordentlig.
Men da vet dere det, bilen har VLSD (slå opp Miata VLSD med Google)
Og lyktespylere

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
-
- 7200 RPM
- Posts: 3069
- Joined: 19 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 968
- Location: Ski
- Contact:
- Status: Offline
Re: Workshop Understell I + II
Tøft. Det er vel ganske uvanlig.Rudolf wrote: Og lyktespylere![]()
Hva med lys som varsler at det er tomt for vindusspylervæske? Hvilke utgaver hadde det?
Wild-guess=>Alle 1.8 med abs?
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
- obi-one
- 7200 RPM
- Posts: 1146
- Joined: 12 Sep 2009, 22:00
- Medlemsnummer: 829
- Location: Nesodden
- Status: Offline
-
- 7200 RPM
- Posts: 3069
- Joined: 19 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 968
- Location: Ski
- Contact:
- Status: Offline
Re: Workshop Understell I + II
Alle mx5'er NA med ABS da? 
Du har abs?

Du har abs?
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
- obi-one
- 7200 RPM
- Posts: 1146
- Joined: 12 Sep 2009, 22:00
- Medlemsnummer: 829
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Re: Workshop Understell I + II
Jeg har ABS, ja. Spylertanken inni forskjermen på venstre side, med påfylling rett foran radiatoren.
Braketten som fester spylertanken er en grisejobb å skifte når den ruster opp......
Braketten som fester spylertanken er en grisejobb å skifte når den ruster opp......
Re: Workshop Understell I + II
Ikke noe ABS på min MX5, men artig å vite historien til bilen. Får sjekke kabel/kontakt igjen og ta en tur til Fabian. Skal være en måte å sjekke flowmetere med ohm meter også, men kjenner ikke hvilke kontakter og verdier som gjelder.
instagram.com/p/2YSg-9kkHW/
Redfox ~1990
Redfox ~1990
- Fabiz
- 6500 RPM
- Posts: 742
- Joined: 06 Jan 2013, 18:41
- Medlemsnummer: 1060
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Re: Workshop Understell I + II
Vi kan ta en liten gjennomgang av ledningsnett, kontakt og det som hører med.arvand wrote:Ikke noe ABS på min MX5, men artig å vite historien til bilen. Får sjekke kabel/kontakt igjen og ta en tur til Fabian. Skal være en måte å sjekke flowmetere med ohm meter også, men kjenner ikke hvilke kontakter og verdier som gjelder.

Fabian
Tlf. 41 42 64 20
Re: Workshop Understell I + II
Så flott, benytter oss gjerne av det. Tar kontakt, Arvid
instagram.com/p/2YSg-9kkHW/
Redfox ~1990
Redfox ~1990