Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Noen så vet om dette lar seg gjøre, eg vet eg må legge opp nye rør til olje og retur, men er det andre problem eg kommer til å støte på ? grunnen til eg vurdere dette er av den enkle grunn det er absolutt helt originalt, og ser originalt ut også, bruker original luftfilterboks for å kunne kjøre på eu kontrollen uten masse demontering osv..
Ikke gir det meg helt store pushet heller, kan styrest med flyinmiata powercard som begynnelse med retard plate på reimhjulet.
Til eg får spart opp til datasprut..
Det er noen små finesser her og der som er endret på mazdaspeed for å få ting til å passe bedre med turbo kittet. Men tror du skal kunne få montert det greit med noen små endringer. tur retur olje, tur kan du hente ifra trykksensoren på motsatt side av blokka. "samme som flyin miata gjør"
også må du hente kjølevann, da den er olje og vann avkjølt.
jeg kan lage en mappe på photbucket og sortere litt bilder ifra motorbygget mitt. så kan du få se en msm motor i biter, sammen med litt sammenligninger mot en ikke turbo 1.8. ikke vvt motor.
Hadde vert supert om du kunne gjort det, Lett å få både olje og retur med deler ifra fm, men regner med det er litt dill med resten ja, men alt bør la seg gjørest vel.. vil iallefall få ett meget ryddigt turbokit oppsett.. Fm har downpipe og om det må byttest ut.. Så igrunn bare å få tak i alle trykkrør og intercooler og manifold med turbo..
Med litt god tid på meg, så bør eg klare å få tak i alt dette og, flere som har bygd videre på sine mazdaspeed vil eg tro og kanskje legger ut deler på ebay..
Mtp den høge kompresjonen så ville eg heller gått for kompressor. Men det ser gjerne ikkje så orginalt ut...
Frå FM sine sider: 2004 - 05 Mazdaspeed Miata (MSM): This is the best engine for turbo applications, but it’s priced
accordingly. It has lower compression but it still has the main bearing support plate. It also has the
VTCS manifold of all 01 - 05 engines. It’s possible to use the MSM turbo kit with a non-MSM chassis,
but the pipe that runs from the turbo to the intercooler will be impossible to use and you’ll have to
fabricate some custom exhaust parts. If you can make new pipe, you’ll just need to add a Voodoo box
or standalone ECU and fabricate an exhaust. 9.5:1 compression ratio.
2019' MX5 Grå 2.0L Sport
1990' 323 GTX
X 1991' MX5 BRG 1.8 VVT
GTX-Lars wrote:Mtp den høge kompresjonen så ville eg heller gått for kompressor. Men det ser gjerne ikkje så orginalt ut...
Frå FM sine sider: 2004 - 05 Mazdaspeed Miata (MSM): This is the best engine for turbo applications, but it’s priced
accordingly. It has lower compression but it still has the main bearing support plate. It also has the
VTCS manifold of all 01 - 05 engines. It’s possible to use the MSM turbo kit with a non-MSM chassis,
but the pipe that runs from the turbo to the intercooler will be impossible to use and you’ll have to
fabricate some custom exhaust parts. If you can make new pipe, you’ll just need to add a Voodoo box
or standalone ECU and fabricate an exhaust. 9.5:1 compression ratio.
Grei info dette, å sveise til noe eksos er da fort gjort, skal klare å fikse noe intercooler rør og, men hva gjør kompressoren bedre egnet enn turbo ? Luften blir grisevarm med kompressoren og, Eg skal ikke ta ut mye, vil bare ha litt mer energi i motoren enn det er nå,, og at det ser helt originalt ut er bare ett pluss for meg.. Så lenge det er helt originalt oppsett, så tviler eg eu godkjennern bryr seg om dette, 146hk kan fint vera en turbomotor og, ikke mer enn audi har på sine 1.8tq
Interesant lesning, der ser det ut til at eg kan bruke intercooler rørene på min 2001 sport, så da er det problemet vekke, men ser dem ikke skryter msm turboen helt opp i skyene da, men tror fremdeles det er nok effekt for meg er jo nesten nok nå.-- Tror kanskje det er nok med riktig dimensjon på dekka og, og kanskje gå ned på utvekslingen på bakdiffen, eg trenger ikke nå 170km/t i 4 giret.. Men er fint ved normal kjøring å ha normalt turtall da, bruker jo mindre bensin en nc denne sporten min