Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Noen som kan tipse meg om noen som tar på seg tuning av min NA? MegaSquirt, LC1, M45 og større dyser (ikke kjøpt enda).
Har ikke montert annet enn MS enda, og har fått "tunet" den helt ok. Ingen rykking eller andre problemer. Men hadde vært fint å fått fin-tunet den på en rulle i løpet av året
helly wrote:Noen som kan tipse meg om noen som tar på seg tuning av min NA? MegaSquirt, LC1, M45 og større dyser (ikke kjøpt enda).
Har ikke montert annet enn MS enda, og har fått "tunet" den helt ok. Ingen rykking eller andre problemer. Men hadde vært fint å fått fin-tunet den på en rulle i løpet av året
Ser du holder til i Ålesund, er nok litt langt unna, men god MS kompetanse i Drammen, bl.a. noen karer her inne
Rulle er bestilt men lang produksjons tid betyr at vi ikke har noe dato for når den kommer. En gang mellom mai og juli håper vi på.
Det er ikke jeg som har bestilt men en veldig god kamerat så sammen har vi 10-15 års erfaring med MS på diverse biler og konfigerasjoner.
Sliter med at når jeg tuner bilen med VE analyzer, alt er bra, men neste gang jeg er ute å kjører er den alt for lean eller rich.
Som regel rich. Sitter å leset om MAT / CLT correction. Jeg har jo IAT-sensoren rett over eksosmanifolden. Tror jeg venter endringene til jeg har montert kompressoren og større dyser ( i løpet av påsken). Da blir IAT-sensoren flyttet til rett før innsugsmanifolden. Håper det løser en del av de rare feilene.
Irriterende å føle at bilen går bra og AFR-verdiene er innafor. Så neste gang jeg skal ut å kjøre (f.eks en kjapp tur på butikken) må jeg hente maskinen pga helt feile verdier.
Dette skyldes nok heat soaking. Jeg sliter litt med det samme de første 10-15 minuttene jeg kjører. Tror det vil bli mye bedre når du får flyttet sensoren.
I mitt tilfelle sitter sensoren i en silikonslange som blir varmet opp av innsuget. Så, ja jeg tenker at sensoren i seg selv blir varmet opp og at flaten den er montert på også er varm.
Tunet litt med autotune i går. Hadde meg en lang tur. Startet opp i dag og kjørte i 2 x 30 min med et par timer pause i mellom. Ingen problemer.
Tok meg en ny tur nå i kveld, ca 4 timer etter forrige. AFR var grei. Kjørte kanskje i 5 min før den ble alt for lean. Tipper WUE var ferdig og at den nå plutselig får for lite bensin. Kjørte til siden og gjorde endringer manuelt i VE-tabellen. Innsugstempen var nå bare 15 grader. Med litt frisk kjøring ligger den på 22 - 30. Gjerne mer om jeg står på tomgang etter å ha kjørt en stund.
Litt usikker på hva som fjerner bensinen. Samme VE-tabell fungerte utmerket i går og før i dag. Må være noe med temperaturene. Kjølevannet lå på ca 85 grader (vanlig). Hmm.. Må vel bare lese mer. Men kjekt om noen som har mer peiling enn meg kan gi meg noen tips.
Leste at oppistov har litt forskjellig erfaring med værsyke dyser.
Eg har ofte samme problemet selv og.
Noe som tilsynelatende funker bra en dag, funker ikkje like godt neste morgen for eks.
Tuner inn en skikkeligt driftsvarm bil, funker ikkje for korte turer til og fra jobb.
Men skal ikkje banne på at ellers alle målinger er innenfor. Kjører ikkje med pc hele tiden, så AF og Vakum er eneste lett tilgjengelige data.
Tror mer det er noe eg bommer på. Eller bare seig tomgangsmotor. Hehe.
Proud Land Rover Discovery 2 driver.... erh owner.
Det kan vere den lille svulsten på innsugsmanifolden, den varierar luftinntak mekanisk avhengig av vanntemp. Du har absolutt null kontroll over den, om du gjær litt søk her og der finn du ut meir i detalj. Eg satte den ut av spel ved å legge ei tett pakning mellom den og innsugsmanifolden.