Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Har en 91-mod NA som tydeligvis har noe elektriske problemer med frontlyktene.
Noen ganger når jeg har skrudd på bilen og skrur på nærlys så kommer lyktene automatisk opp av seg selv. Men da kan det være at de plutselig går ned igjen etter litt kjøring. I dag gikk de opp når jeg satt på nærlyset, men da gikk de ned igjen når jeg tok av håndbrekket!
Ellers så pleier jeg å måtte skru på nærlys, for så å trykke på popup-knappen i dashbordet. Da trykker jeg på knappen for å få de ned igjen etter å ha skrudd av også. Men noen ganger går de automatisk ned når jeg skrur av. Virker som om de lever sitt eget liv på den automatikken med å gå opp/ned når jeg skrur av/på lysene.
Hva er det de egentlig skal gjøre hvis de er i orden, hva er problemet her og hvordan fikser jeg det? Ta forbehold om at jeg er ganske idiot når det gjelder bilelektro, så forklar det som om jeg er en huleboer
Virker det alltid på knappen i dashet ?, så kan det vera din lysbryter.. eg har måttet byttet en slik på min ene na.. Er vel en kjent feil.. men om det ikke funker alltid på din knapp i dash, så kan det vera rele/motor osv,,,
Knappen funker alltid, ja. Tenker det må være noe elektrisk feil, for noen ganger når noe elektrisk blir skrudd på/av så kan de gå ned. Som jeg nevnte med brekket. Idag skjedde det også at de gikk ned når jeg skrudde på vindusviskeren. Men dette er like etter at jeg har skrudd på lysa.
Har eit liknande problem sjølv. Av og til kjem dei ikkje opp, men knappen i dashbordet fungerar. Av og til fungerar ikkje knappen i dashbordet. Det som alltid fungerar er å sparke litt oppi ledningsnettet og relea som er under dashbordet - då kjem lyktene opp. Rare greier.