Heisann.
Har snakket med verkstedet til Mazda om utkobling av Airbag på passasjer side: Da jeg leverte bilen sa de at de skulle bestille delen og at jeg måtte fylle ut en del papirer. Nå ringte de meg og sa at de vil ikke gjøre pga. de er redde for å få erstatningskrav fra meg hvis jeg kolliderer. Dette har gått greit før - men med ny Mazda agent i Norge har det blitt nye regler.
Noen flere som har vært borti dette?
Har en gutt på 2 år som ikke tåler airbagen enda, er det noen her som kan hjelpe meg?
Svein Roar mobil 93050906
Utkobling av Airbag på Passasjer side.
Moderator: Styremedlemmer
Here you go: http://www.miata.net/garage/pass_airbag_rem.html
Jeg personlig ville heller ha ventet et år eller 2 til passasjeren tåler å få en airbag i trynet.
Jeg personlig ville heller ha ventet et år eller 2 til passasjeren tåler å få en airbag i trynet.
- Karstein313
- 0 RPM
- Status: Offline
Måtte selv selge MC for å kunne få plass til en 2åring i fjor sommer, han har sittet i barnesete på passasjersiden i snart 1 år, og er lykkelig nå som vi endelig kan "Pappa, ta bort taket"Jeg personlig ville heller ha ventet et år eller 2 til passasjeren tåler å få en airbag i trynet.

Eneste er at jeg måtte terpe ganske strengt til å begynne med at
dørhåndtaket ikke er lov å ta på når vi kjører.
Veldig fornøyd med MX'en som barnevenlig-kjør-til-barnehagen-bil.
"Uheldigvis"(for miataen);-) er avkom #2 forventet levert i september, og neste sommer
kan det bli vanskelig å presse 2stk små barn inn i en MX-5 (med mindre jeg lærer eldstemann (da 4år) å kjøre til barnehagen selv?)
Er det foresten noen som har sett "bestemor-duck" ommbyggingsett av
bagasjerom, til flipp-opp baksete?
Karstein&313

medl# 464
Rød '91 Miata, bsp low-pro, 205/45-16, Concord BarneSete
Rød '91 Miata, bsp low-pro, 205/45-16, Concord BarneSete
Utkobling av Airbag
Hadde en lang og hyggelig samtale med Teknisk ansvarlig for Mazda i går, og vi kom til enighet.
Så å får jeg koblet ut airbagen på mandag.
Det er tross alt bedre for en liten knært på 2 år å krasje uten airbag ennmed. (jfr. Sikkerhets konsulent hos NAF).
Brukte dette som argument for Mazda også - og de så problemet.
Mange fedre med ett barn som koser seg i Cab om sommeren. Og alle vet hvor vanskelig det er å forklare en på 2 år at han ikke kan få være med å kjøre, pga. påmontert sikkerhet er livsfarlig for ham skulle vi være uheldig å bombe borti noe.
mvh
Coldevin
Så å får jeg koblet ut airbagen på mandag.
Det er tross alt bedre for en liten knært på 2 år å krasje uten airbag ennmed. (jfr. Sikkerhets konsulent hos NAF).
Brukte dette som argument for Mazda også - og de så problemet.
Mange fedre med ett barn som koser seg i Cab om sommeren. Og alle vet hvor vanskelig det er å forklare en på 2 år at han ikke kan få være med å kjøre, pga. påmontert sikkerhet er livsfarlig for ham skulle vi være uheldig å bombe borti noe.
mvh
Coldevin