Fredag den 13.
Moderator: Styremedlemmer
Fredag den 13.
Nå bruker jeg å ha ganske uflaks fra før, men i dag er det jo fredag den 13...
Tok meg tidlig fri fra jobb for å skru litt mx5 i garasjen til foreldrene mine.
Dette skjedde 144 meter under havet.
Tok meg tidlig fri fra jobb for å skru litt mx5 i garasjen til foreldrene mine.
Dette skjedde 144 meter under havet.
1990 1.6
- Trym N1290
- 7200 RPM
- Posts: 1902
- Joined: 02 Nov 2010, 23:22
- Medlemsnummer: 888
- Location: Drammen
- Status: Offline
Re: Fredag den 13.
oyyyy.
men hvordan?
men hvordan?
1991 Mazda Miata 1.6
2014 Subaru Outback 2.5
2018 Bmw i3 - Fully charged
2014 Subaru Outback 2.5
2018 Bmw i3 - Fully charged
-
- 6500 RPM
- Posts: 744
- Joined: 05 Jan 2011, 20:31
- Medlemsnummer: 982
- Location: Sandnes
- Status: Offline
Re: Fredag den 13.
So kjipt! Stein i vegen?
2019' MX5 Grå 2.0L Sport
1990' 323 GTX
X 1991' MX5 BRG 1.8 VVT
1990' 323 GTX
X 1991' MX5 BRG 1.8 VVT
- Lloyd
- 6500 RPM
- Posts: 737
- Joined: 12 Oct 2008, 20:04
- Medlemsnummer: 912
- Location: Stavanger
- Status: Offline
Re: Fredag den 13.
Beklager for uflaksen.
Men tøøøfft!
Stoppte det tvert?
Men tøøøfft!
Stoppte det tvert?
Proud Land Rover Discovery 2 driver.... erh owner.
- Fabiz
- 6500 RPM
- Posts: 742
- Joined: 06 Jan 2013, 18:41
- Medlemsnummer: 1060
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Re: Fredag den 13.
Å fy f....
Det var såpass, ja! Hvordan gikk det med mellomakselen?
Fabian
Det var såpass, ja! Hvordan gikk det med mellomakselen?
Fabian
Tlf. 41 42 64 20
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Re: Fredag den 13.
God grunn til å bytte til 1.8 diff nå da, Dette er noe man må regne med når man har 1.6 diff, den kommer før eller senere, spørmålet er bare når..
Som Harald sier så er disse laget av papp..
Som Harald sier så er disse laget av papp..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Re: Fredag den 13.
Bilen har akkurat bikket 200 000! Tror det står 200 006 på telleren.
Noen dager tidligere kjørte jeg samme strekning. Kom i bunnen av tunellen (som går under Ellingsøyfjorden) og ga på litt oppover. Aboslutt ikke noe uten om det vanlige. Bruker å bremse på giret ned, så gire ned til 3. giret for å få fart oppover.
Parkerte bilen hos foreldrene mine og var der noen timer før jeg kjørte hjem. På vei tilbake hørte jeg en uling. Hørte den først når jeg nesten var hjemme, så jeg tenkte ikke så mye over det.
Når jeg skulle kjøre i går, merket jeg ulyden med en gang. Begynte å prøve forskjellige gir, omdreininger, klutsj inn / ut. Bare for å finne ut hvor lyden kom fra. Lyden ble svakere når jeg trykte inn klutsjen. Den ble høyere med farten, men ikke med omdreininger. Tenkte at det måtte være noe som hang sammen med bakhjulene pga det økte med farten. Rakk vel akkurat å tenke at det måtte være diffen før det smalt.
Trillet nedover tunellen i ca 50 (før 80 sonen). Da begynte ulyden virkelig å komme (jeg hadde bare kjørt i 30 - 40 før jeg kom til tunellen). Prøvde forskjellige gir og det var samme lyd. Jeg satt den i fri pga ulyden. Når jeg nærmet meg bunnen satte jeg på nødblinken for å signalisere at jeg hadde problemer. Slo den av og blinket mot høyre (det er en liten lomme i bunnen), satte den i 5. gir for å få litt kraft til å komme meg inn. KAABOOOOM! Så svingte jeg inn på lommen og telte til 10.
Ikke den kjekkeste å plassen å stå midt i rushen en fredag. Var vel der i 40 - 50 min før redningsbilen kom.
Her er en liten film av diffen: http://px08.net/mx5/diff/film.mp4
Jeg har ikke sett no nærmere på diffen enda.
Voldsomt at den smalt i flere biter!
Noen dager tidligere kjørte jeg samme strekning. Kom i bunnen av tunellen (som går under Ellingsøyfjorden) og ga på litt oppover. Aboslutt ikke noe uten om det vanlige. Bruker å bremse på giret ned, så gire ned til 3. giret for å få fart oppover.
Parkerte bilen hos foreldrene mine og var der noen timer før jeg kjørte hjem. På vei tilbake hørte jeg en uling. Hørte den først når jeg nesten var hjemme, så jeg tenkte ikke så mye over det.
Når jeg skulle kjøre i går, merket jeg ulyden med en gang. Begynte å prøve forskjellige gir, omdreininger, klutsj inn / ut. Bare for å finne ut hvor lyden kom fra. Lyden ble svakere når jeg trykte inn klutsjen. Den ble høyere med farten, men ikke med omdreininger. Tenkte at det måtte være noe som hang sammen med bakhjulene pga det økte med farten. Rakk vel akkurat å tenke at det måtte være diffen før det smalt.
Trillet nedover tunellen i ca 50 (før 80 sonen). Da begynte ulyden virkelig å komme (jeg hadde bare kjørt i 30 - 40 før jeg kom til tunellen). Prøvde forskjellige gir og det var samme lyd. Jeg satt den i fri pga ulyden. Når jeg nærmet meg bunnen satte jeg på nødblinken for å signalisere at jeg hadde problemer. Slo den av og blinket mot høyre (det er en liten lomme i bunnen), satte den i 5. gir for å få litt kraft til å komme meg inn. KAABOOOOM! Så svingte jeg inn på lommen og telte til 10.
Ikke den kjekkeste å plassen å stå midt i rushen en fredag. Var vel der i 40 - 50 min før redningsbilen kom.
Her er en liten film av diffen: http://px08.net/mx5/diff/film.mp4
Jeg har ikke sett no nærmere på diffen enda.
Voldsomt at den smalt i flere biter!
1990 1.6
- Agility
- 7200 RPM
- Posts: 1680
- Joined: 06 Jun 2009, 16:10
- Medlemsnummer: 813
- Location: Jeppedalen, Hurdal
- Status: Offline
Re: Fredag den 13.
Høres jo ut som du har kjørt diffen tom for olje, og derav havarert...
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
Re: Fredag den 13.
Med tanke på lyd så høres det sånn ut.
Jeg byttet oljen på den i fjor sommer. Begge boltene står fortsatt i diffen. Det er ikke noe olje hvor jeg parkerte bilen dagene før den smalt (etter at ulyden kom). Det var en del olje i veien etter den smal og når jeg fikk stoppen bilen drypte det nok olje til å lage en fin dam under bilen.
Jeg byttet oljen på den i fjor sommer. Begge boltene står fortsatt i diffen. Det er ikke noe olje hvor jeg parkerte bilen dagene før den smalt (etter at ulyden kom). Det var en del olje i veien etter den smal og når jeg fikk stoppen bilen drypte det nok olje til å lage en fin dam under bilen.
1990 1.6
- uggla
- 7200 RPM
- Posts: 1350
- Joined: 03 Aug 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 595
- Location: Oppegård
- Status: Offline
Re: Fredag den 13.
Uff, det der kan ikke være noe særlig.
Da har du en god unnskyldning for å oppgradere da. Ellers så har jeg en pent brukt åpen 1,6-diff om du trenger.
Magnus
Da har du en god unnskyldning for å oppgradere da. Ellers så har jeg en pent brukt åpen 1,6-diff om du trenger.
Magnus
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
- Trym N1290
- 7200 RPM
- Posts: 1902
- Joined: 02 Nov 2010, 23:22
- Medlemsnummer: 888
- Location: Drammen
- Status: Offline
-
- 1000 RPM
- Posts: 139
- Joined: 31 Mar 2012, 12:32
- Medlemsnummer: 1003
- Location: Kongsberg
- Status: Offline
Re: Fredag den 13.
Jaha...og farbror blå på plats før å checke din terrorist status?
...i filmen.
...i filmen.
Miata -90 - JoDa
9-3T bruksbil-04
900T-85 (hemma i S)
9000T CC-93
9000T CS-97
Do, or do not. There is no try.
9-3T bruksbil-04
900T-85 (hemma i S)
9000T CC-93
9000T CS-97
Do, or do not. There is no try.
Re: Fredag den 13.
Onkel kom for å hjelpe til. De plukket opp deler og stoppet trafikken sånn NAF fikk berget bilen
Lar bilen stå i dag også gitt.
Lar bilen stå i dag også gitt.
1990 1.6