Manifold til mx5 1991
Moderator: Styremedlemmer
Manifold til mx5 1991
Howdy.
Jeg har et lite problem med min mx5. Kjøpte den for ikke lenge siden. Ca 2 mnd siden. Stråølende bil, MEN... Jeg var inn og leverte den til 130.000 Service nylig og fikk beskjed om at det var sprekk i Manifolden min. Under en NAF test vi tok da jeg kjøpte bilen så merket vi en slags slangrelyd i eksosanlegget ved turtall. De mente det at det var bare noe med innmaten. Nå viser det seg altså at det er Manifolden. Dette er også med på å gjøre tomgangen min "rar". Hopper litt opp og ned i turtall med gjevne mellomrom. Så...Noen som vet hva det eventuelt hvor jeg kan skaffe en slik, ev. hva det vil koste? Er det no vits i å skaffe brukt..Hvis det er å oppdrive.
Jeg har et lite problem med min mx5. Kjøpte den for ikke lenge siden. Ca 2 mnd siden. Stråølende bil, MEN... Jeg var inn og leverte den til 130.000 Service nylig og fikk beskjed om at det var sprekk i Manifolden min. Under en NAF test vi tok da jeg kjøpte bilen så merket vi en slags slangrelyd i eksosanlegget ved turtall. De mente det at det var bare noe med innmaten. Nå viser det seg altså at det er Manifolden. Dette er også med på å gjøre tomgangen min "rar". Hopper litt opp og ned i turtall med gjevne mellomrom. Så...Noen som vet hva det eventuelt hvor jeg kan skaffe en slik, ev. hva det vil koste? Er det no vits i å skaffe brukt..Hvis det er å oppdrive.

- Vidar
- Moderator
- Medlemsnummer: 249
- Status: Offline
Re: Manifold til mx5 1991
I grenrøreret kansje ?
Et JR 4-2-1 grenrør koster vel ca 6000.
En annen løsning er jo å kjøpe et Greddy Turbokit til ca 14000, da får du med en ny turbomanifoil.
Et JR 4-2-1 grenrør koster vel ca 6000.
En annen løsning er jo å kjøpe et Greddy Turbokit til ca 14000, da får du med en ny turbomanifoil.
m1chael wrote:Howdy.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 413
- Ole BRG 91
- Site Admin
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 413
hmm... Er sikkert grenrøret da. Men hvilken pris snakker vi om her da (til de som skel selge
) Jeg bor i Tr.Heim... Men det er vel ikke noe stress å sende et slikt grenrør? Er vel ikke den tyngste delen eller? Har fått tilbud om Greddy-Turbo... OG det frister, MEN.. Kitet koster 14 000 mere enn hva jeg har for tiden
nettopp kjøpt bilen.. men det kommer vell inn med tiden.

- Ole BRG 91
- Site Admin