Bilen hakker og hoster litt av og til
Moderator: Styremedlemmer
- Gabzh
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 1282
- Status: Offline
Re: Bilen hakker og hoster litt av og til
Jepp. Forhåpentligvis får jeg ordnet det snart. Grunnet gigantiske og uforutsette snømengder i dag, så måtte bilen bli stående i garasjen til i morgen 

- schn4ppschuss
- 0 RPM
- Medlemsnummer: 1141
Min hadde samme problem. Byttet plugger og plugg kabler (de som satt der fra før var fra Biltema og alle med samme lengde...) og tror spesielt kablene gjorde susen. Har vært helt fin siden. (Kjøpte de blå fra NGK). Det virker som om det også er litt variasjon i plassering av kablene, spes. på min '93. Lurer på om Haynes har en skrivefeil eller lignende. Ikke sikkert det hjelper på din, men min ble frisk med nye kabler og sjekk av rekkefølge.
1993 1.6 Sort / Tan
Oslo / Risør
Oslo / Risør
- Gabzh
- 7200 RPM
Mhm. Har ikke hatt mulighet til å kjøpe sånn lysdiode-ting enda, men når feilsøking er foretatt og om jeg ikke finner noe, så snur jeg blikket mot plugger og pluggkabler, ja. Virker for øvrig som om problemet forverrer seg litt og litt.
-
- 6500 RPM
- Medlemsnummer: 982
Feil med plugger og klabler pleier merker ein med fusking/lugging på høgt turtall. For lave turtall er det LMM (luftmengdemålar), lambdasonde og tomgangsmotor som "pleier" å vera problemet.
2019' MX5 Grå 2.0L Sport
1990' 323 GTX
X 1991' MX5 BRG 1.8 VVT
1990' 323 GTX
X 1991' MX5 BRG 1.8 VVT
- mojo-91
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 267
Er symptomene de samme når motoren er god og varm?
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
- Gabzh
- 7200 RPM
Jepp. Selv om den er god og varm, og har kjørt lenge. Hvis jeg ligger i tredje gir og bremser ned til en sving, setter den i andre og gir gass, så hakker og hoster den (fuskete). Men som nevnt tidligere, så er symptomene mye verre når den er kald. Hvis den har stått over natta og jeg skrur på og kjører med en gang, så er det bokstavelig talt sånn at den nesten ikke går framover. Som om gasspedalen ikke funker. Hvis jeg da tar inn clutchen og klemmer inn gassen, så ruser den seg nesten ikke. Noen ganger vil den ikke ruse seg i det hele tatt.. Er ofte at den ligger på veldig lavt turtall når den akkurat er skrudd på også. Også plutselig går den til et turtall som er så "ristete" at eksosstussene slår i bakfangeren, også går den plutselig opp til et turtall hvor den går normalt, også ned igjen, også videre. Jeg hadde gassen ganske langt inne og slapp clutchen, og den gikk så vidt framover. I første gir, altså.. Begynner å bli ganske irriterende siden det har forverret seg nå, så nå er det veldig ofte.