Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Kan noen med erfaring fortelle meg om det det har noen betydning og montere en orginal brace bar(avstiver bak setene) som det sitter i en 1.8 na.Jeg har en 95 na som jeg har montert de manglene brakettene under og lurer derfor på om denne braketten hjelper på for best mulig veiegenskaper med orginalt fjæroppsett.Er det noe poeng og montere denne eller er det bortkastede penger(kjøper brukt)?Vil bare ha best mulig kjøreegenskaper i svingene på landeveien(tross bare 90 hk).Skal bare lufte meg+bikkja Kjører mc til vanlig så jeg er ikke så opptatt av at det skal gå så veldig fort med mx`n,bare best mulig uten senking.
Brace-baren ble montert sammen med stålbjelker inni dørene på 1.8l bilene før å øke sikkerheten ved kollisjon.
Den var i utgangspunktet altså en sikkerhetsgreie "side impact bracing".
Men den stiver av bilen noe, men jeg er usikker på om det gjør bilen noe bedre å kjøre.
Vi som har veltebøyler trenger den i hvert fall ikke for avstiving
Avstivningene under bilen derimot har en positiv effekt på kjøreegenskapene.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Ok, takker!Da dropper jeg det og sparer de pengene.Kunne liksom ikke skjønne poenget med dette staget da det ikke stiver av noen fjærtårn....
Når jeg først er her....Har som sagt montert stagene under og justert mer fortenning...er det noe mer jeg kan gjøre for en bedre opplevelse med det utgangspunktet jeg har?Dette er som sagt bare en hundelufter-bil,men jeg liker og få mest mulig ut av den.Senking er som sagt uaktuelt.Kjøreegenskaper er jeg glad i både på 4 og 2 hjul :)Vet at vinklene på hjuloppsettet kan settes opp litt mer aggresivt men....ja,og forrige eier har skiftet til ett annet aftercatanlegg (litt mer lyd av strikken men power?)vel,uansett
Nå har du kanskje bra hjul, men hvis ikke: Hjul er viktig på mx5. Så hvis man skal bruke penger på noe og hjulene ikke er optimale vil iallefall jeg anbefale å starte der. Selv om det er delte meninger om hva som er optimalt er alle enig om at lette hjul er viktig for en god kjøreopplevelse på mx5.
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
Joda,dekkene er noe av det beste på markedet.Continental 195/50X15 på 8 tommere tror jeg, med rett trykk.Ikke orginale smale felger for rett feeling men dog.Sporer ikke iallefall.Jeg har mye erfaring med biler og tohjulinger (øyeblikkelig 50 år )og har lest meg opp på mx`n.Regner med at det er noen i denne klubben som har en del erfaring med denne lille rotta og derfor spør jeg dere om råd da vet dere
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package