Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tok en veldig kjapp 2-sekunders burnout i går for å filme og se om begge bakhjula mine spant. Og visst gjorde de det! Skal det gå an med åpen diff? Eller har jeg kanskje sperre?
(Ja, litt dum vinkel i videoen, men man ser det uansett)
Hmm, må få tatt en titt på det senere. Men Erik sjekket opp bilen hos Mazda sitt register, og der sto det at den kom ut av fabrikk med åpen diff, hvertfall.
Nja, tviler, de er faktisk gode. Dunlop Sport Bluresponse, relativt nye, mye mønster og sitter veldig godt på veien. Kan jo være at en tidligere eier har byttet til sperrediff..
Husk at skifte til sperrediff på en 1.6 betyr et skifte til VLSD (Viskose LSD) i utgangspunktet.
Dette er vel noe de færreste gjør (?) siden effekten ikke er like stor som med en Torsen.
Hvis man skal skifte til Torsen på en 1.6 så må man skifte stikkakslinger og mellomakslinger for å få det til å passe.
Siden denne bilen ble levert med åpen diff, så tipper jeg at det er det den har.
Dessverre.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package