Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Eg har originale bumpstops på min MX-5, og er senket og alt er stivt og fælt da dem står fort i bumpstops, googler meg frem til at eg kan bruke ifra vw lupo som er skum som fcm sine osv, er det andre så har testet litt på budget bumpstops til bilene våres, eg vil ikke bruke over 1000 lappen på fcm sine som dem fleste går god for med frakt og mva, når eg kan bruke ifra andre bilmerker så koster gjerne bare 10-20 prosent av disse til fcm og er kanskje på lagret på lokale bilsenteret (da litt dyrere)..
På min golf så også rubber bumstopsa så oppleves den som nydelig å kjøre i forhold til mazdaen
Hva skal man med disse støvhettene?
Jeg har kjørt uten i årevis.
Ser ikke ut til at noe har tatt skade av det.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Nå var det jo ett spørsmål om hvilke bumpstops, og ikke hvordan å hindre å treffe dem, for det går ikke her på vestlandet.
Eg kan sikkert kjøre uten støvhettene eg og, for det blir kun en sommerbil eg kjører med i fint vær..
Men eg finner bare sorte slike honda bumpstops, og ser ikke ut som det er av skum typen, så blir litt skeptisk til dem da..
Vw lupo/audi a3 sine ser eg er skum på bildene..
Men får google litt til,
Bestilte nå 4 stk til vw lupo, så får eg heller komme tilbake til dette når eg har prøvd dem ut litt.
Kom på 250 kr med frakt. Så har råd å tape dette om det skulle vise seg å vera dårlige greier..
http://www.virkki.com/jyri/miata/bumps.html
Artig lesestoff for dem så mener eg må unngå bumpstopsa, min bil er senket med fm fjærer så senker ca 20mm så å unngå å treffe bumpstopsa som er originale vil eg påstå er klin umuligt Eg fikk idag dem til lupo, dem er myke, men og endel harderer enn dem gamle ifra fm eg har noe kapp rester ifra, så eg kommer til å kappe dem til ca 46mm ifra 60mm som det selgest ferdige bumpstops til miata.
Da vil eg øke fjærvei 14mm og endel mykere enn originale så vil gi meg litt komfort ifra dem originale og harde, for å vise til en annen grunn til eg vil ha lengre fjærvei, er at eg satt meg fast på en litt ujevn grusvei, der eg bunnet dempern på ene siden, og andre stod i luften, bilen har ikke mulighet til å krenge nok til at bilen er brukanes til annet enn bane/e6 kjøring..
Skulle jo komme med tilbakemelding når eg fikk byttet til disse, ting tar tid, og idag så fikk eg nok av lyresleng, så tok på meg jobben, forran så kappet eg lupo bumpstopsa til 46mm og bak så brukte eg noe rester ifra fm eg haddde noe kapp ifra så var 30mm lange, bilen ble noe helt annet, nå mangler bare å få byttet til originale foringer så kan eg nyte bilen, polyforinger skal som eg har lært vera mer beveglige enn gummy, men på min så må eg legge absolutt alt vekt oppå bremseskivene for å få bærebruene til å gi seg, sikkert perfekt for E6 kjøring sydover i europa.. men ikke her til lands.. Tror dem har satt seg skikkeligt og på denne bilen min..
Forran før og etter..
Bak før og etter..
Liten oppdatering til etter eg har fått kjørt litt mer, eg setter meg ikke fast på grusplassen så har litt kurve lengre, som eg mistenkte egentlig at eg hadde for stive krengestag, men har fått så mye mer fjærvei at eg kan kjøre litt på ulent tereng nå..