Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg skal til å bytte ut den orginale Bose-spilleren som sitter i bilen. Etter hvert som jeg har holdt på, forstår jeg at jeg er nødt til å ha en linjeadapter for å nedskalere spenningen i høyttalersignalet som sendes fra ny spiller til OEM Bose-amp.
Etter å ha forska på en del forum, er det oppfatningen at det benyttes en Scotche OEA-4 til å justere ned spenningen, http://www.scosche.com/oem-amp-interface-80wx4
Er det noen som kjenner til hvor jeg kan få tak i denne, evt liknende alternativer som fungerer uten å måtte betale himmel og hav i avgifter?
De nettbutikker jeg har funnet, sender ikke til Norge. Og ved å bestille fra Amazon blir totalpris med frakt, faretruende nær tollgrensa på kr 350,-
Jeg tar gjerne i mot andre tips og erfaringer dere måtte ha
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Jo, det er det, om det er RCA-kontakter du tenker på?
Men av det jeg har lest på andre forum, vil ikke det hjelpe mot Bose-ampen i bilen. Hele cluet med denne adapteren er å få ned spenninga, for ikke å "grille" bose-ampen og høytallerne som kjører på en lavere ohm enn hva som er standard.
RCA-kontaktene gir et linjesignal på ca. 1V.
Tviler på at det vil grille Bose-forsterkeren.
De er vel redd man skal koble høyttaler-utgangene fra stereoanlegget rett på forsterkeren.
Det vil kunne ødelegge Bose-forsterkeren.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mulig dumt spørsmål, men vet du om Bose-ampen i det hele tatt har linjeinnganger?
Den sitter så trangt til at jeg klarer ikke å se det uten å demontere en hel del.
Snerik wrote:Mulig dumt spørsmål, men vet du om Bose-ampen i det hele tatt har linjeinnganger?
Den sitter så trangt til at jeg klarer ikke å se det uten å demontere en hel del.
Nei, jeg kjenner ikke Bose i detalj.
Men en form for lavnivå inngang har den jo.
Du kan umulig ødelegge noe med bare å koble RCA-ut fra den nye radioen til BOSE-ampen.
Prøv.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package