f.o.m når hanen galer...Bubba wrote:Er det noen nærmere tidsangivelse enn "formiddag" på lørdag?
Workshop på Nærsnes 13/14 juni
Moderator: Styremedlemmer
- vidarlavoll
- 6500 RPM
- Posts: 662
- Joined: 20 Jul 2010, 11:50
- Medlemsnummer: 886
- Location: Nærsnes, Røyken
- Status: Offline
Re: Workshop på Nærsnes 13/14 juni
- Fabiz
- 6500 RPM
- Posts: 742
- Joined: 06 Jan 2013, 18:41
- Medlemsnummer: 1060
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Re: Workshop på Nærsnes 13/14 juni
Hanen galer tidligere i Ski enn på Nærsnes.vidarlavoll wrote:f.o.m når hanen galer...Bubba wrote:Er det noen nærmere tidsangivelse enn "formiddag" på lørdag?

Fabian
Tlf. 41 42 64 20
- vidarlavoll
- 6500 RPM
- Posts: 662
- Joined: 20 Jul 2010, 11:50
- Medlemsnummer: 886
- Location: Nærsnes, Røyken
- Status: Offline
Re: Workshop på Nærsnes 13/14 juni
hehe, vet ikke vedr Mojo91, men jeg er igang i garasjen fra 8'ish (har småtroll som vekker meg 06:00 sharp uansett). Adressen til de som trenger det; Gartnerveien 28, 3478 NærsnesFabiz wrote:Hanen galer tidligere i Ski enn på Nærsnes.vidarlavoll wrote:f.o.m når hanen galer...Bubba wrote:Er det noen nærmere tidsangivelse enn "formiddag" på lørdag?
Fabian
- vidarlavoll
- 6500 RPM
- Posts: 662
- Joined: 20 Jul 2010, 11:50
- Medlemsnummer: 886
- Location: Nærsnes, Røyken
- Status: Offline
Re: Workshop på Nærsnes 13/14 juni
Noen som har polyforinger til front i nærheten? Kjip epost fra mxparts nå...backlogg 

- vidarlavoll
- 6500 RPM
- Posts: 662
- Joined: 20 Jul 2010, 11:50
- Medlemsnummer: 886
- Location: Nærsnes, Røyken
- Status: Offline
Re: Workshop på Nærsnes 13/14 juni
Anders reddet helgen, big bag fra FM levert på dørenvidarlavoll wrote:Noen som har polyforinger til front i nærheten? Kjip epost fra mxparts nå...backlogg

- mojo-91
- 7200 RPM
- Posts: 1740
- Joined: 25 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 267
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: Workshop på Nærsnes 13/14 juni
Jeg satser og på tidlig lørdag morgen.
usikker på om jeg får til fredag kveld, da guttungen har begynt å sovne i ni-tida... ;-(
usikker på om jeg får til fredag kveld, da guttungen har begynt å sovne i ni-tida... ;-(
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
- vidarlavoll
- 6500 RPM
- Posts: 662
- Joined: 20 Jul 2010, 11:50
- Medlemsnummer: 886
- Location: Nærsnes, Røyken
- Status: Offline
Re: Workshop på Nærsnes 13/14 juni
dag1 overstått, bubba og alevan var innom med godt humør og fikk jugd&skrudd litt. Mojo skrudde som en helt og den raude er nok på vegen igjen imorgen
-
- 7200 RPM
- Posts: 3069
- Joined: 19 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 968
- Location: Ski
- Contact:
- Status: Offline
Re: Workshop på Nærsnes 13/14 juni
Liker
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
- Pelle
- 7200 RPM
- Posts: 2410
- Joined: 19 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 300
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Re: Workshop på Nærsnes 13/14 juni
Nice



.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
x-1991 classic red
- Ørnbjørn
- 7200 RPM
- Posts: 2249
- Joined: 03 Nov 2010, 18:37
- Medlemsnummer: 967
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: Workshop på Nærsnes 13/14 juni
Eg fikk installert Corn's stol med måle og borrehjelp frå Trym. Standard understell, generiske sidefester.
- Trym N1290
- 7200 RPM
- Posts: 1924
- Joined: 02 Nov 2010, 23:22
- Medlemsnummer: 888
- Location: Drammen
- Status: Offline
Re: Workshop på Nærsnes 13/14 juni
Ivrig 1. maskinist tok seg 5min

og andre maskinist!

og andre maskinist!
1991 Mazda Miata 1.6
2014 Subaru Outback 2.5
2018 Bmw i3 - Fully charged
2014 Subaru Outback 2.5
2018 Bmw i3 - Fully charged
- mojo-91
- 7200 RPM
- Posts: 1740
- Joined: 25 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 267
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: Workshop på Nærsnes 13/14 juni
Her kommer noen bilder jeg tok i løpet av helgen.
Først må jeg bare gi en tusen takk!! til alle som har vært med å hjelpe til. Dette haddde aldri i verden gått bra om jeg bare hadde hatt mine egne to hender. Særskilt må nevnes Vidar som stillte sine lokaler til disp, samt pågangsmot, muskler og godt humør!
ellers var Truls, Trym, Robert, "alevan" og "Bubba" til uvurderlig stor hjelp. Ørnbjørn var og innom, sparket i dekka og fortalte noen skrøner
, samt fikk montert et lekkert stykke bøttestol. Truls fikk også nytt klistremerke på spoileren, og Vidar fikk laget til noe downpipegreier, som Trym kappet til med vinkelsliper
Så over til bildene:
Først måtte alt av duppeditter og slanger demonteres. Det viste jeg fra før av. Det jeg derimot ikke var klar over, var at eksos og mellomaksling også måtte av. Og det er jo en skikkelig drittjobb, som tok litt tid, og var litt frustrerende kan man si. Men det gikk



Vidar, bubba og Alevan forbereder løft av gamlemotoren.



Truls og Vidar poserer foran den gamle shortnosen

Toppen skal av shortnosen og over på bignosen. Må passe på at alle rester av den gamle toppakningen er borte.

to blokker vedsidenav hverandre

Sitrus, er visst tingen nå for tida. Funker som ei kanonkule!

skralle og sigg

Da er toppen endelig over på bignose-blokka. Moment er satt. Tror Truls skal legge ut en morsom gif. av dette.


Clutch skal også flyttes over

Så var motoren komplett og klar for løft

Det var mye racerbiler på tunet til Vidar denne helgen
Først må jeg bare gi en tusen takk!! til alle som har vært med å hjelpe til. Dette haddde aldri i verden gått bra om jeg bare hadde hatt mine egne to hender. Særskilt må nevnes Vidar som stillte sine lokaler til disp, samt pågangsmot, muskler og godt humør!

ellers var Truls, Trym, Robert, "alevan" og "Bubba" til uvurderlig stor hjelp. Ørnbjørn var og innom, sparket i dekka og fortalte noen skrøner


Så over til bildene:
Først måtte alt av duppeditter og slanger demonteres. Det viste jeg fra før av. Det jeg derimot ikke var klar over, var at eksos og mellomaksling også måtte av. Og det er jo en skikkelig drittjobb, som tok litt tid, og var litt frustrerende kan man si. Men det gikk



Vidar, bubba og Alevan forbereder løft av gamlemotoren.
Truls og Vidar poserer foran den gamle shortnosen
Toppen skal av shortnosen og over på bignosen. Må passe på at alle rester av den gamle toppakningen er borte.
to blokker vedsidenav hverandre
Sitrus, er visst tingen nå for tida. Funker som ei kanonkule!


skralle og sigg
Da er toppen endelig over på bignose-blokka. Moment er satt. Tror Truls skal legge ut en morsom gif. av dette.
Clutch skal også flyttes over
Så var motoren komplett og klar for løft

Det var mye racerbiler på tunet til Vidar denne helgen

89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35