Skifting av antenne og park\blinklys forran.

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Korsmo
0 RPM
0 RPM
Status: Offline

Skifting av antenne og park\blinklys forran.

Post by Korsmo »

Er det noen som har noen tips ang. å få en litt mindre antenne på mx5'n\fjerne den helt. Eventuelt hvor man kan få tak i noe sånt.

Vurderer også å fjerne blinklys\parklys i front, og sette inn et luftintak istedenfor. Som jeg forstår så har de fleste av disse luftintakene også blinklys. Men parklyset er jo fjernet. Vil det være fullt lovlig å kun kjøre med ettermonterte tåkelys\grøftelys på dagtid eller må man da enten ha Low profiles lykter eller kjøre med låvedørene oppe?
Vidar
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 249

Post by Vidar »

Motorisert antenne, så kan du kjøre den opp og ned som du vil...

Det finns også slik antenne til å ha i frontruta..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Fatboy
2000 RPM
2000 RPM
Medlemsnummer: 764

Post by Fatboy »

http://www.mx5-miata.no/modules.php?nam ... pic&t=2095

Denne har vel en del av de samme mods. Med luftinntak foran mister du enten parklys eller blinklys, alt avhengig av hvordan du kobler det. Blinklys og parklys i samme sokkel blir fort ulovlig.

Så er det jo de som har latt det være blinklys i luftinntak-glasset og bare har koblet opp en løs parklyspære i selve luftinntaket. Funker sikkert det også.

Alternativ: Park foran i luftinntak-glass og blinkers i markeringslysene foran på forskjermene. Ikke lovlig, men nok til at du bør klare deg til daglig i alle fall.

Antenne: Fjern skiten totalt og kjøp en liten pisk til å montere bak passasjersetet. Diskret løsning som er veeeeldig mye bedre enn alternativene. Pass på at du ikke setter den i veien for en nedfoldet cab.

Lykke til! Du er på rett vei etter min mening, men så er jeg sikkert litt partisk da...

Anders
Korsmo
0 RPM
0 RPM

Post by Korsmo »

Tusen takk for gode og raske svar. Så da er vel konklusjonen at det blir mye miksing og triksing for å kjøre lovling med dette luftintaket hvis jeg ikke skaffer meg low profiles lykter!?!?

Har også sett at noen har ettermontert en liten sort antenne der hvor den orginale sitter. Det beste hadde nok vært å montert et eller annet i bagasjerommet, ved antenna sånn at jeg kunne ta den bort. Var en god idè med pisken bak pasasjersetet, men har egentlig lyst til å gjør det minst mulig avansert. Rett og slett ungå å legge så mange ledninger...... :wink:
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 413

Post by glaibilenmin »

Skal montere en antenne som du smekker i frontruta få sveiset igjen hullet bake før relakkering...
ellers så finnes der vel faktisk en løsning på det luftintaket som har både park og blinkers
http://www.mmmiata.com/cgi-bin/shopper? ... =MM149-TS2
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
Post Reply