Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
biXen wrote:Jeg tenker å prøve Flyin Miata Keith sine anbefalinger når jeg får dette gjort, men blir kanskje fjærer/dempere først.
Men hvem gjør slike innstillinger? Hvilket som helst verksted? Hvordan vet man det blir gjort nøyaktig osv.? Og jeg antar man kan bytte dekk uten at det blir påvirka?
Jeg bruker NAF ute i Sandvika. De har tatt alt av biler jeg har senka/modda tidligere, og har vært fornøyd så langt. I praksis monterer de refleksjonsplater på hvert hjul, med lasere på veggen som måler alt. Dette er en tilkobla en PC, med muligheter for før-og-etter prints. Samme PC har tilgang til fabrikk-specs på alt av biler som måtte rulle inn dørene der.
4-hjuls-kontroll er så ufattelig viktig, og forskjellen på en bil som er litt "off" og en som er "riktig innstilt" er som natt og dag.
Koster ca 850 spenn som NAF-medlem. Knoter de med justeringa og bruker noe tid så tar de kanskje litt ekstra.
Ah, så de er nøyaktige og "rimelige" på NAF? Må kanskje høre med mitt lokale NAF verksted da. Helt klart viktig ja, føler ikke min er helt på G. Men nå er jo sommer snart over, så vurderes å spare til demper,fjærer,dekk,felger,hjulvinkeloppsett neste år
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
liver opp en gammel tråd.
Jeg skal ha min inn på hjulstilling på mandag og tenkte da å få satt den opp til lett inspirert kjøring på gate. Mener jeg har sett flere oppsett og til og med skjermbilder av innstillinger både i Erik sine tråder og andres men klarer ikke finne disse igjen. Jeg aner ikke hva talla i postene over her står for, men det er ikke så viktig bare de som justerer forstår. Kan jeg bare rable disse ned på ett papir så vil dem vite hva de skal prøve få til? En utskift av ett skjermbilde hadde sikkert vært mye lettere vil jeg tro