Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Da ser det ut til at vingen har begynt å sprekke opp i toppen av bena. Her er det helt klart vært mer enn luftmotstand inne i bildet.. Så for å forhindre større sprekker, så skal jeg prøve meg på reparasjon med glassfiber og resin.
Noen som har erfaring med dette som kan komme med tips? Kommer kun til på utsiden av skaden.
Tenker å borre hull i enden av sprekkene for å slippe opp trykket og deretter slipe en V ned i sprekkene. Fylle igjen med en blanding av glassfiber og resin, så pusse ned og gjenta til det begynner å bli slett.. Produkter handler jeg på biltema
Teejay187 wrote:
Nye foringer til døra er på vei også! Disse skal visstnok eliminere mye flex i chassis med raske bevegelser..
Vart litt nyfiken på korleis dei fungerte, og vurderte eit lite øyeblikk å lage noko heimemekk av kryssfiner, eller anna stivt matriale. Eg la frå meg denne ideen ganske kjapt, då det fungerar overraskande bra å justere dei gamle gummi foringene, som faktisk har ein stålbrakett innstøpt. Eg justerte då sjølvsagt mine aggresivt, slik at døra si vekt ligg godt på foringa, men utan at døra vart treig - det ga faktisk merkbart gode resultat!
Sku likt å prøvd garagestar sine, det er nok enda eit steg opp.
Ja, da er de kommet til landet! Venter kun på at de skal frigis fra tollen.
Jeg har også kjøpt nye bremseskiver, så disse skal nok på i ferien. Usikker på om jeg kanskje burde bytte kalippere samtidig..
Spylevæsketanken er ankommet og den ser meget bra ut! Jeg trenger å få tak i en liten pumpe som skal drive denne.
Ellers så koser jeg meg med bilen om dagen. Stabstaget utgjorde en stor forskjell. Bilen er slik jeg mener den burde være nå. Har tilbakelagt omtrent 1000km siden montering og den er en drøm å kjøre nå.
Er veldig fysen på en slik tank.. Hva slags pumpe pleier folk å gå for?
Det ble OEM skiver. Synes de fungerer veldig bra. Når driver jeg og forhører meg om priser på kalippere. Usikker på om jeg skal kjøpe brukt og overhale, eller å kjøpe nye.
Folk bruker forskjellige pumper. Her trenger jeg en med smal dim inn og ut. Fant fra en BMW 5-serie til 88,-
Da har jeg montert OEM-skiver foran. For en forskjell! Nå ankommer kalippere med neste sending fra Japan. Sammen med masse sjeldent snacks til et par andre forumbrukere her.
Pluggkabler og plugger er på vei. Disse også fra Japan. Får se hva oppstyret rundt Iridium er for noe.
Bilen er vel egentlig klar til SS2 nå. Eller. Jeg må peile/bytte olje bare
Teejay187 wrote:Pluggkabler og plugger er på vei. Disse også fra Japan. Får se hva oppstyret rundt Iridium er for noe.
Balder fikk NGK Iridium-plugger for et år siden. Har ingen målinger, verken på forbruk eller ytelse, men jeg merket ingen forskjell når jeg byttet. Jeg kjøpte pluggene fra England, og de kostet ikke stort mer enn standard-pluggene gjør her hjemme.
Prisene varierer veldig ja.. Endte vel på rett under 200kr for et sett av disse Nå har pluggene mine vært igjennom et bytte av hjerne, samt mye Mapping, så det er greit å få byttet dem før jeg skal i gang med ITB...
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae