Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Takker for svar alle sammen!
Fått en pris på felgene nå, hos importøren. 17x7 kommer på _over_ 15.000,- vertfall. (Uten dekk). Venter på en pakkepris hos en lokal dekkforhandler nå. (Hvor jeg har kontakter )
Forsikringsselskapet punger ut verdien av de stjålne felgene og dekka.
Verkstedet gikk med på å betale egenandelen på 6000,-.. Yey!
Jeg betaler evt. mellomlegg på nye felger
Yesyes John_91BRG. Men kan felgene fåes med dette? Det er jo så mange mm-mål på listene.
Bruker senterringer ja.
Spacere kan vel alltid brukes? Så innpress (ET) er ikke noe "problem", egentlig?
Last edited by craaash on 11 May 2005, 15:06, edited 1 time in total.
Bilen din blir heftig med de nye felgene! Alltid stilig når noen velger noe som er litt utenfor det vanlige!
Har ikke sett i detalj på hvilke innpress felgen "din" leveres i. Dersom du får den et sted mellom 40-45mm, blir det bra.
Spacere er jeg personlig ikke så begeistret for. Mye bedre å velge riktig felg i første omgang. Dessuten kan du kun bygge utover (dvs lavere innpress) med spacere. Kjøper du en felg med ET35, kan du ikke korrigere med spacere, da blir det bare mer feil.
Medlemsnr : 230
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT
05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia
Rim Depth og innpress/offset/ET har ingenting med hverandre å gjøre.
Innpress viser hvor mye felgen bygger inn/ut i forhold til senterlinjen på felgen.
Rim Depth viser bare hvor bred kanten på felgen er (dersom jeg forstår tabellen riktig)
Bruker du ET45+5mm spacer, ender du opp med ET=40mm.
Så tynne spacere er noe dritt i alle fall, ettersom du bare legger dem mellom navet og felgen. Det blir ofte vanskelig å sentrere hjulet, og ikke får du det godkjent heller!
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT
05 BMW Z4
16 Opel Insignia
Men whoops. Jeg mente ET50 + 5mm spacer.
Uansett så blir vel ET43 best(?). Av de valgene jeg har.
Blir det faktisk 42mm leppe/kant på felgen? Så koslig
Høres mye ut med 42mm kant på en så smal felg, syns jeg.
Kan hende ekene ikke er helt rette, men bøyer bakover i felgen helt ute ved kanten?? (hvis du skjønner hva jeg mener)
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT
05 BMW Z4
16 Opel Insignia