Jeg var nr 2, dro nok på litt mere enn Jon da vi returnerte, og er veldig enig i konklusjonen hans, føles mindre og trangere enn NA, og fantastiske bremser...Hauk wrote: Det var fuktig på veiene og jeg var førstemann ut. Kjørte som en prest.
Takk til Mazda Norge for prøvekjøringa!
Prøvekjøring av ND
Moderator: Styremedlemmer
- Agility
- 7200 RPM
- Posts: 1687
- Joined: 06 Jun 2009, 16:10
- Medlemsnummer: 813
- Location: Jeppedalen, Hurdal
- Status: Offline
Re: Prøvekjøring av ND
-93 LE -Leopold
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
- Hauk
- 7200 RPM
- Posts: 3042
- Joined: 16 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 569
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Re: Prøvekjøring av ND
Kommentarer til eget innlegg:
Jeg trekker denne tilbake. Tror bare det var jeg som var uvant med å være passasjer, og dermed ha trekk på høyre siden av skolten.Hauk wrote:- Virker som om frontruta er smalere på denne enn f.eks NA? Litt mer vind oppe i høyden på sidene.
Min ligger på 2.500 RPM i femte i 80 km/t. Så det er litt forskjell.Hauk wrote:- Digg girkasse. 6 gir. Ca 2000 RPM i sjette i 80 km/t.
-
- 2000 RPM
- Posts: 382
- Joined: 16 Jan 2010, 17:15
- Medlemsnummer: 818
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: Prøvekjøring av ND
Mitt førsteinntrykk:
Virket litt trangere enn NC pga bredere mittkonsoll spesielt bakover i kupeen.
Fantastisk girkasse.
Nydelig motorlyd spesielt sammenlignet med standard NC.
Rask gassrepons.
Bra fres i 1.5 litern men på ingen måte noe stort løft fra NC 1,8. (samme drag i 3dje gir?)
Det blir etter min mening ikke riktig å klage på styring/veigrep - til det var de dekkene som satt på rimelig nedslitette - 7000km med testkjøring!!
Det var jo også et ganske sleipt føre.
Kjørte samme runde med min NC etterpå til sammenligning - klart bedre veigrep.( med skikkelige dekk.)
Gleder meg til å prøve 2 litern , men er redd for at det kan bli veldig dyrt!!!
Virket litt trangere enn NC pga bredere mittkonsoll spesielt bakover i kupeen.
Fantastisk girkasse.
Nydelig motorlyd spesielt sammenlignet med standard NC.
Rask gassrepons.
Bra fres i 1.5 litern men på ingen måte noe stort løft fra NC 1,8. (samme drag i 3dje gir?)
Det blir etter min mening ikke riktig å klage på styring/veigrep - til det var de dekkene som satt på rimelig nedslitette - 7000km med testkjøring!!
Det var jo også et ganske sleipt føre.
Kjørte samme runde med min NC etterpå til sammenligning - klart bedre veigrep.( med skikkelige dekk.)
Gleder meg til å prøve 2 litern , men er redd for at det kan bli veldig dyrt!!!
2012 NC 1,8 Sport Edition