Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg synes den ser skikkelig bra ut - jeg.
Spørs vel om vi ser noe til den i Norge, dette blir vel en luksus utgave av Mx-5 med moderne europeisk teknologi (minste motor 180hk?) som nok blir en del dyrere en Mx-5...
Alex M wrote:Det ligger flere bilder på Bilnorge, litt penere i hvitt , men direkte vakker er den jo ikke.
Får ikke noe "vil ha" følelse her, men det gjør jeg egentlig ikke av å se på ND heller. Jeg synes faktisk at NC FL er mye penere enn både ND og 124...
Litt ubesluttsom eller, Alex?
Vi har jo visst åssen Fiaten kom til å se ut i nesten 2 måneder, så det bør ikke komme som et sjokk. ND-en vinner soleklart når det gjelder design og hva som har blitt prioritert.
Vi har jo visst åssen Fiaten kom til å se ut i nesten 2 måneder, så det bør ikke komme som et sjokk. ND-en vinner soleklart når det gjelder design og hva som har blitt prioritert.[/quote]
Ja, absolutt. Kanskje jeg ombestemmer meg igjen når jeg får se den "live".
Ejeren af bilen med det ekstra udstyr er Vander Vliet Ludo fra http://www.mx-5.be/
Han fortæller at klubben kommer på tur rundt i Norge i juli 2016.
/Helge
HP wrote:Ejeren af bilen med det ekstra udstyr er Vander Vliet Ludo fra http://www.mx-5.be/
Han fortæller at klubben kommer på tur rundt i Norge i juli 2016.
/Helge
Da må vi jo kjøre litt "escorte"
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Her er vi self langt ute på de subjektive viddene, men:
Jeg liker fronten på Fiat'en best. Den ser flatere og bredere ut, jada og med ett mer amerikansk uttrykk (for oss som liker slikt).
Mazda har forsøkt å dempe smilefjeset i fronten, med smale øyne, men har endt opp med en hvalhai på plankton jakt.
Innvendig skal det mye til å slå Mazda, ihvertfall for en med min fasong. Hadde vært noe om Fiat hadde greid å gjøre noe med den faste skjermen på dash'en, eller kassa bak speilet. Jeg føler ikke ett stort behov for hverken automatiske vindusviskere eller nær/fjernlys automatikk.
Hekken er penest på Mazda. Fiat kunne fokusert på andre designtrekk fra 124 enn firkanter.
Og til slutt, 250nm i Fiat'en høres morro ut!
Brett
'63 1/2 Ford Falcon Futura Hardtop V8 Sprint - Rose Beige
'91 Lotus Esprit SE - Calypso Red
'99 1,8 NB 10AE - Sapphire Blue Mica, Hard Dog Roll Bar, MP62, IC, FCM Coilovers, NBFL brakes.
'18 Mitsubishi Outlander PHEV - Svart
'16 ND 2,0 / 160 Rød
HP wrote:Ejeren af bilen med det ekstra udstyr er Vander Vliet Ludo fra http://www.mx-5.be/
Han fortæller at klubben kommer på tur rundt i Norge i juli 2016.
/Helge
Da må vi jo kjøre litt "escorte"
+1
Brett
'63 1/2 Ford Falcon Futura Hardtop V8 Sprint - Rose Beige
'91 Lotus Esprit SE - Calypso Red
'99 1,8 NB 10AE - Sapphire Blue Mica, Hard Dog Roll Bar, MP62, IC, FCM Coilovers, NBFL brakes.
'18 Mitsubishi Outlander PHEV - Svart
'16 ND 2,0 / 160 Rød
Synes også Fiat'n er finere, både foran og bak. Litt pussig at radioantennen ikke kan integreres i haifinnekameraet. Tror også motoriseringen er mer riktig (selv om både ND og Spider bør ha 200HK,ikke fordi de trenger det - men fortjener det!) Skulle helst sett et annet interiør med hanskerom, praktiske koppholdere og skjerm i (ikke på) dashbordet. Bare synd prisen på Spider sannsynligvis blir høyere - må nok beholde NC'n en stund til
Steffen Tinholt
'09 Cooper Red, 2,0
X '03 1,8 Silver Blues m/Hardtop
X '94 BRG 1,8, 16" OZ racing, Angel Eyes lykter
Fiaten er desverre penest ja. Men fiat er nå fiat, og mazda er langt forbi med kvalitet vil eg tro...
Noen så rakker ned på figaroen også oppi her
Den er jo bare helt rå cool Den ringte eg faktisk på en annonse på en gang, men var vel undermotorisert, 3 sylinder 0.9l med turbo om eg ikke husker så alt for feil, var noe japan import hadde..
Muligens det var 4 sylinder og, men kanskje suzuki cappuzino så hadde 3 ?
Nye 911 Carrera med 370hk/450 nm og 1450 kg har ett Co2 utslipp på 169gkm, det er 10 gram mer enn MX ND 2 liter på 159g/km.
Enten er Porsche ekstremt gode til å juge, eller så må Mazda ansette noen skikkelige ingeniører til å lage mer effektive motorer. ( VW har vel noen ledige folk?!)
Nå kommer det også skjerpet CO2 avgift som lanseres i kveld - det blir spennende...