Lykttilpassing på fronten!

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Helguera
500 RPM
500 RPM
Status: Offline

Lykttilpassing på fronten!

Post by Helguera »

Heisann!

Har kommet såpass langt i å sette på mitt styling kit på bilen, har Veilside, ganske så likt denne her http://www.mx5-miata.no/modules.php?set ... _photo.php

Neste punkt nå er å sette i de lyktene rett under vippelyktene.

Problemet er at de er for lange til å settes rett inn, de stopper på halvveien. Vet ikke hvordan han her på bilde har gjort, men jeg har kommet fram til at jeg må ta av fronten igjen, og sage hull i den svarte klossen bak frontfangeren. Kan det stemme?

Evt. hva må jeg gjøre? Kan jo ikke kutte av det som er festet på lykta, slik at den passer, fordi da blir jo blinklys og parklysa helt føkka.

Noen som har tips? Evt. erfaringer?

Beklager hvis dette gjerne virker litt rookie forklart, men litt vanskelig å få på trykk :)
Mx5 Roadster - Colour Consept
1996
Dyret
1000 RPM
1000 RPM

Post by Dyret »

Jeg har erebuni. Altså uten innramming. Men hos meg var det ingen problemer å montere lyktene. Eneste som må gjøres er å ta venstre lykt på høyre side etter samtale medd erebuni. Vet ikke om det er slik på Veilside
11' Mazda 6 GH stv 2,2 sport Black Mica
x - 92' Mazda MX5 NA 1,6 Classic Red
x - 04' Hyundai Trajet FO 2,0 Sky Silver
x - 05' Mazda 6 GY 2,3 Silver Contrail
x - 05' Mazda RX8 SE 1,3 Brilliant Black
x - 91' Mazda MX5 NA 1,6 Classic Red

Medlemsnummer: 378
Helguera
500 RPM
500 RPM

Post by Helguera »

hm...går ikke ann å snu lyktene her hos meg :(

men når bilen er naken uten frontfangeren...så er det jo en stor svart klosse der, er det ufarlig å sage bittelite hull i den på hver side slik at lyktene passer til fronten da? De bler rett og slett for lange ser du!
UlsteinBil
0 RPM
0 RPM

Post by UlsteinBil »

Er det en stålbjelke du sikter til eller er den av plast? Jeg fjernet hele plaststiveren til støtfangeren siden fronten nå er i glassfiber og trenger ikke stives av med denne mer. Men er det bjelken som stiver rammevangene hadde jeg ikke villet sage hull i den uten å stive den av på andre måter nei. Har du bilder fra prosjektet?
Ulstein Bil AS
Holsekervein 87
6065 Ulsteinvik
70017420
delelager@ulsteinbil.no
www.ulsteinbil.no
Helguera
500 RPM
500 RPM

Post by Helguera »

Heisann og takk for svar!

Jeg vil si den er av plast, den er ihverfall svart, og kan være den som stiver det hele opp!

Kan vell og gjerne fjerne denne i og med at min nye front er av glassfiber? Skal sende deg bilder så fort jeg klarer, men det er ihvertfall den delen som henger der etter at du har tatt av fronten. Så vet vi ihvertfall hva vi snakker om :)

Er den ikke av plast da? Isåfall tar jeg den bare av !
HansT
7200 RPM
7200 RPM

Post by HansT »

UlsteinBil wrote:Jeg fjernet hele plaststiveren til støtfangeren siden fronten nå er i glassfiber og trenger ikke stives av med denne mer.
Jeg har lest en eller annen plass at den sorte "demperen" i plast har med kollisjons-sikkerhet å gjøre og har i utgangspunktet ingenting med avstiving av nesepartiet på bilen.

Det er i realiteten selve støtfangeren som ligger UNDER nesen i myk plast.

Kan ikke se at det skal ha noen alvorlige konsekvenser å skjære bort litt på hver side slik at du får på plass lyktene?
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM

Post by Mazdafreaks »

Vil ikkje råde dere til å fjerne denne plasten,, såg på lowrider sin bil, den er det fjernet på, og man har ikkje mye å dempe kolisjon med denne glassfiberen...
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Helguera
500 RPM
500 RPM

Post by Helguera »

ja, det er jo med tanke på hvis det skulle smelle ved kollisjon.

men igjen. hva skal jeg gjøre? veier jo til begge sider, har overhodet IKKE peiling selv hvilken avgjørelse det blir.

ta den av eller sage hull ?

takker for svar jeg har fått!
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM

Post by Mazdafreaks »

Det enkleste er å ta den vekk, men det beste er vel å sage huller,, men er opp til deg, vet ikkje hva forsikringsselskapet sier til stylet biler som er fjernet slike støtfangerer, for det er det denne plasten er, som ligger under der er,, den ytre tåler jo ikkje så mye så det spiller vel liten rolle om du bytter den ut, ved en eventuell smell,men man skal jo ikkje ha slike smell i tankene då,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Dyret
1000 RPM
1000 RPM

Post by Dyret »

Jeg fjernet min fordi det ikke var plass til denne under fangeren. Har nå et stålrør istedenfor som tar av for kolisjon. Festet det der tie down krokene var før

Helguera
500 RPM
500 RPM

Post by Helguera »

ok...hvor fikk du tak i stålrøret ?

hvor stort er det?
Dyret
1000 RPM
1000 RPM

Post by Dyret »

Det er hjemmelaget. Vi holdt på å bygge en bilcross bil samtidig så brukte samme dimmensjon som på velteburene der. Ta kontakt med bilsportforbundet.

Post Reply