Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Miatapowers wrote:Fiaten er desverre penest ja. Men fiat er nå fiat, og mazda er langt forbi med kvalitet vil eg tro...
........
Minner om at Fiat Spider 124 bygges hos Mazda i Hiroshima.
Ja takk, begge deler
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Alex M wrote:
1,5 literen blir ca 8000,- dyrere.
2,0 Litern blir ca 17.000,- dyrere.
Jeg synes omleggingen av avgiftene er fornuftige. Kjedelig at det faller uheldig ut for mx5'en.
Jeg stiller heller spørsmål om hvorfor ikke Mazda klarer bedre utslippstall med mx5'en enn hva de gjør.
Mazda 6 med 2.5 liter@ 192hk og automat har bedre utslippstall enn Mx5 med 2 litern.
-Stian '95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
Alex M wrote:
1,5 literen blir ca 8000,- dyrere.
2,0 Litern blir ca 17.000,- dyrere.
Jeg synes omleggingen av avgiftene er fornuftige. Kjedelig at det faller uheldig ut for mx5'en.
Jeg stiller heller spørsmål om hvorfor ikke Mazda klarer bedre utslippstall med mx5'en enn hva de gjør.
Mazda 6 med 2.5 liter@ 192hk og automat har bedre utslippstall enn Mx5 med 2 litern.
Det ser ut som tallet for 2 litern stemmer ganske bra iflg kalkulatoren på Bilnorge +17.000,-.
For 1,5 litern blir tillegget noe lavere ca 3.000,-.
Det ser dessverre ut at spranget i pris mellom 1,5 og 2 liter øker betydelig - thats life.
Takk for link Vegard.
Ser at denne bilen ble presentert i 2010 og ikke har noe med Mazda å gjøre i det hele tatt.
(bare en våt drøm fra meg som ønsker en Pininfarina til i familien ....)
Men fin var den !
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Europaversjonen med 140hk lanseres på Geneveutstillingen i mars neste år.
Det kommer en Abarth versjon med en nedtunet 1,75 liter fra Alfa 4C med 200hk, denne lanseres i 2017. Denne får en egen styling bl.a med 4 enderør og en fantastisk motor og eksoslyd, sies det.
Vi får se - i 2017 er jo effektavgiften borte og jeg tviler på at den blir belemret med så høye utslippstall som MX 2 liter.
Ellers:
Er det noen som har hørt eller lest noe om RHT versjonen av MX-5, vi burde ha hørt noen rykter nå om den var planlagt lansert neste år?
Jeg har RHT versjonen av NC og har hatt softtop av NC. RHT er langt å foretrekke!!
Alex M wrote:
tviler på at den blir belemret med så høye utslippstall som MX 2 liter.
Hadde vært morsomt om Fjatten hadde blitt billigere enn ND'en pga utslipp.
Vel, hvis dere synes kanskje at jeg maser litt mye om for høye utslipp på nye Mx ND:
Jeg ser på Bilnorge at Mercedes lanser sin nye "kompakte" roadster SLC (tidligere SLK);
Nye SLC 300 med 370nm/245hk med automat og vekt rundt 1500kg har et utslipp på 134g/km. Det er 5 gram lavere enn ND 1,5 liter (130hk/1000kg).
Skal en ha ny ND bør man få kjøpt den i 2016 for det ligger an til et nytt avgiftshopp i 2017 spesielt for 2 literen. ( Hvis effektavgiften fjernes helt og alt skal kompenseres med CO2 avgift.)
Alex M wrote:
Vel, hvis dere synes kanskje at jeg maser litt mye om for høye utslipp på nye Mx ND:
Jeg synes det er korrekt å sette pekefingeren på dette.
Det må også nevnes at Mazda får skryt for at deres forbrukstall er det faktisk mulig for en dødelig og oppnå i motsetning til de fra andre produsenter. Bare så synd at det bare er poengene på "eksamen" som teller.
-Stian '95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn