Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg har kjørt litt på isbane og synes det er kjempeartig, men det sitter jo ikke akkurat bra med piggfrie dekk (selv om jeg faktisk ble raskeste piggfrie bil på NSK sin vinterweekend for to år siden med litt flaks... )
Rallypigg sitter såklart bedre, men kan det bli litt kjedelig hvis man ikke har motorsterk nok bil? Må man ha 200hk for at det skal være morro? Hvis det sitter som på skinner uten å få en eneste sladd blir det jo ikke noe gøy.
En annen fordel med de fra Gundersen er at man til nød kan kjøre med dem på vanlig vei til og fra banen så man slipper å ta med ekstra dekk eller kjøre bilen på henger så det blir litt enklere.
Noen som har noen erfaringer eller innspill?
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
MX-Jon wrote: Må man ha 200hk for at det skal være morro??
i mitt teori-univers er det lite sannsynlig at org hk mlm 90-146 med rallypigg blir veldig lekent på isbane, kanskje med konstant brutal clutch-dropping. Men jeg har bare egen erfaring med rallypigg på mx'er med >250hk. Alt kan vel rives laus, men morroa er vel å ha nok hk til å spinne vilt gjennom hele svingen eller hele sletten