Da var det tid for våronn, dvs skifte av skiver, klosser OG caliper på bremsene bak, de gamle caliperene hadde fått rustangrep på selve sylinderen, og ga derfor lett varmgang og håndbrekk som måtte hjelpes tilbake med lett bremsing ved oppstart.
Pent brukte calipere fra Fabiz på forumet, 1,8 bremseskiver uten porto på tilbud fra Skruvat, og EBC Ultimax klosser fra MX5parts. Samlet ca 2500,- i deler for total bremseoverhaling bak, det ble helt greit i grunnen. Så da var det bare å skru i vei....
Flyttet over bremseslangen fra caliper til caliper rett før den nye skulle på, la en liten plastpose under lokket på bremsevæskesylinderen for å begrense utslippet, men luftet selvsagt bremsene etterpå.
Så var det bare å skru på den "nye" caliperen:
Og deretter på med hyperlette sommertøfler (jada, hardtoppen gikk av rett etterpå....)
Så får vi vente til det blir varmt nok til å polere for oss uten garasje
