Jeg er helt fersk på forumet her, aldri eid en MX5 før, heller ikke Mazda for den saks skyld...
Har vært inne på tanken om å kjøpe en brukt NC et par ganger, men aldri blitt noe av.
Når ND ble lansert derimot, ble jeg helt frelst - særlig i fargen Soul Red, digget designet med en gang og jeg har ikke tall på hvor mange tester og YouTube videoer jeg har lest/sett

Jeg begynte å vurdere kjøp i høst, men fikk aldri helt bestemt meg. Det gjorde jeg derimot for et par uker siden, men da virket det som om håpet for en MX5 i år var ute...
Jeg skulle ha en 2.0, og helst i Soul Red.
Fikk også etterhvert vite, via forumet her, at Mazda kutter Recaro seter fordi de ikke klarer å levere nok i forhold til etterspørsel.
De setene synes jeg gjør veldig mye av bilen, kunne sikkert klart meg med skinnseter også, men det hadde ikke blitt helt det samme...
De siste dagene har jeg vært i kontakt med sikkert 4 forskjellige forhandlere for å forhøre meg om evt. ledige biler/demobiler - sistnevnte ikke like intr., da jeg er veldig pirkete når det kommer til bil, og en MX5 demobil er kanskje ikke den bilen som blir kjørt penest på en halvtimes tur... Noe jeg forsåvidt fikk bekreftet her på forumet også, så bilder av demobilen jeg i dag var veldig nære å si ja til.
Jeg fant ut at jeg også ville sende en mail til importør for å høre om de kunne hjelpe, det gjorde jeg i dag tidlig, fikk veldig raskt et hyggelig svar, men at de dessverre ikke kunne hjelpe, de kunne sette meg på liste for å kanskje få en 2.0 før sommeren, men da uten Recaro og diverse annet utstyr som er standard på Sport.
En forhandler jeg var i kontakt med hadde derimot en løsning, en demobil i Ceramic metallic som jeg kunne få kjøpt, med forbehold at de kunne bruke den ut april. Fikk pris og skulle dra å se på den i morgen, med intensjon om kjøp.
Men så, ut av det blå, så ringer et ukjent nummer, det var den hyggelige damen fra importøren som hadde sjekket litt rundt for meg, hun hadde funnet ut at en kunde i Bergen (?) ønsket å få gå fra kontrakten på sin Soul Red 2.0 Sport MED Recaro seter, akkurat som om jeg skulle bestilt den selv!
Jeg måtte bestemme meg på flekken for hun hadde tydeligvis flere på ringelista si, heldigvis hadde jeg sendt en mail til importør i dag og heldigvis tok jeg telefonen, gjør sjelden det når det er et nr. jeg ikke kjenner.
Jeg ble litt paff, men sa selvfølgelig ja og takket for veldig god oppfølging!
Så da blir det brått min første Mazda MX5 om en måneds tid!


Håper og tror jeg kommer til å bli fornøyd med den, satser også på skikkelig bra sommer i år!
Den skal forøvrig kun brukes som sommerbil

Dette ble et langt innlegg...
Har noen planer for bilen, det kommer jeg tilbake til...
Noen som har tips om senkefjærer forresten, og hvor man bør kjøpe/montere? Bor i Akershus...
Ser Eibach har et sett som har en passe senk, har god erfaring med de fra en tidligere bil hvertfall.
Planer for bilen;
-Mazda Aero Kit, tilsvarende som Club modell i USA. Check
-Mazda alcantara interiør, dørpaneler, dashbord, håndbrekk og gir. Check
-Eibach Pro Kit senkefjærer. Check
-Magnaflow Catback eksosanlegg. Check
-Kortere antennepisk
-Mazda ventilhetter