

http://www.themx5restorer.co.uk/pages/mx5-speedster.php
Moderator: Styremedlemmer
Den lages helt etter ditt ønske.. så hvis du ønsker et annet bodykit ell slankere bil så gjør de det ogsåSunnmøring wrote:HA! ein bil uten muligheit for noko som helst slags tak? i England? i NORGE?
men det at ruta ikkje har nokon kant i toppen, det likar eg. Det gir sikker ein enda meir open følelse i bilen.
Anna enn det syns eg den ser litt for tjukk ut. :\
Når du sier det.. så ser den veldig stor ut ja.. :OAnders981 wrote:Jøss! Visste ikke at det gikk an å få en NA til å se så stor ut.
Pisspreik.Banger'n wrote: ... Bare og kjøre i over 60 så blir du ikke våt uansett hvor mye det regner
Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
Men med den lave vindskjermen på denne speedsteren må man kanskje ligge enda høyere i fart for at det ikke skal regne inn. Men det er jo folk som kjører motorsykkel også, blir vel fuktig der også i regnvær. Så er man interessert nok bryr man seg ikke om litt regn.m1chael wrote:Må riktig nok ligge nærmere 70 for at det ikke skal regne inn i bilen, men over så kommer det ikke inn en dråpe. Opplevd og prøvd flere ganger..
Syntest ikke at den bilen er ødelagt på noen som helst måte... jeg syntest den er kul... men det er smak og behagLegendary wrote:Pisspreik.Banger'n wrote: ... Bare og kjøre i over 60 så blir du ikke våt uansett hvor mye det regner
Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
Synd å se at noen ødelegger NA-er på denne måten.
Kabinen er jo også forminsket på denne.. samt at du sitter lavere... men er jo bare en måte og finne ut av detMX-Jon wrote:Men med den lave vindskjermen på denne speedsteren må man kanskje ligge enda høyere i fart for at det ikke skal regne inn. Men det er jo folk som kjører motorsykkel også, blir vel fuktig der også i regnvær. Så er man interessert nok bryr man seg ikke om litt regn.m1chael wrote:Må riktig nok ligge nærmere 70 for at det ikke skal regne inn i bilen, men over så kommer det ikke inn en dråpe. Opplevd og prøvd flere ganger..
Må nok opp i vesentlig høyere fart enn det, dersom det virkelig høljer ned. Det går fint å kjøre i småregn i 70 - 80 km/t.m1chael wrote:Må riktig nok ligge nærmere 70 for at det ikke skal regne inn i bilen, men over så kommer det ikke inn en dråpe. Opplevd og prøvd flere ganger..
Men jeg er uenig med deg vedr. ødeleggelse av NA Legendary. Synes det er flott at andre bygger andre biler slik at en slipper at "alle" MX5'er er like.
Sent from my iPhone using Tapatalk
The MythBusters first performed several small scale tests, using a model car and a wind tunnel, and found that at higher speeds, a sort of air bubble seemed to form around the driver compartment, giving credence to the myth. In their full scale test, they used an actual convertible as well as a 200 foot rain bar to provide the rain. In a control test, they stopped the convertible in the middle of the rain to put up the top, and the interior was soaked. Then they drove through the rain at 70 mph (113km/hr), and saw that the interior was significantly less wet than the control. Next, they then drove the car through the rain at 90 mph (145km/hr) and saw that the interior was not wet at all. The MythBusters attributed this to the car’s windshield, which served its function as well as creating an air bubble over the interior of the car. However, they decided to declare the myth “plausible, but not recommended” due to the inherent danger of driving at such high speeds on wet roads.
Den der hadde jeg kjørt lettLegendary wrote:Må nok opp i vesentlig høyere fart enn det, dersom det virkelig høljer ned. Det går fint å kjøre i småregn i 70 - 80 km/t.m1chael wrote:Må riktig nok ligge nærmere 70 for at det ikke skal regne inn i bilen, men over så kommer det ikke inn en dråpe. Opplevd og prøvd flere ganger..
Men jeg er uenig med deg vedr. ødeleggelse av NA Legendary. Synes det er flott at andre bygger andre biler slik at en slipper at "alle" MX5'er er like.
Sent from my iPhone using Tapatalk
The MythBusters first performed several small scale tests, using a model car and a wind tunnel, and found that at higher speeds, a sort of air bubble seemed to form around the driver compartment, giving credence to the myth. In their full scale test, they used an actual convertible as well as a 200 foot rain bar to provide the rain. In a control test, they stopped the convertible in the middle of the rain to put up the top, and the interior was soaked. Then they drove through the rain at 70 mph (113km/hr), and saw that the interior was significantly less wet than the control. Next, they then drove the car through the rain at 90 mph (145km/hr) and saw that the interior was not wet at all. The MythBusters attributed this to the car’s windshield, which served its function as well as creating an air bubble over the interior of the car. However, they decided to declare the myth “plausible, but not recommended” due to the inherent danger of driving at such high speeds on wet roads.
Ville heller hatt denne:
![]()
![]()